اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل خبر داد

فعالیت 16 دفتر فنی روستایی در اردبیل

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل از فعالیت 16 دفتر فنی روستایی در بخش‌ها و آبادی‌های این استان خبر داد.

فعالیت 16 دفتر فنی روستایی در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، احمد حاج علیزاده ظهر امروز در نشست اعضای نظام فنی و روستایی در اردبیل از ابعاد طرح بهسازی و باز‌سازی مسکن روستایی را ایجاد فرصت‌های اشتغال برای فارغ‌التحصیل رشته‌های دانشگاهی مرتبط و همچنین بنا و کارگران بومی اعلام کرد و اظهار داشت: در این زمینه دو هزار و 500 نفر در قالب نظام فنی و مهندسی روستایی مشغول فعالیت شده و افزایش تولید مصالح بومی و به کارگیری کارگران و نیروهای فنی ساختمانی به تقویت اقتصادی استان نیز کمک کرده است.

وی خاطر نشان کرد: بر اساس آموزش‌های ارائه شده کارت مهارت به کارگران روستایی اهدا می‌شود تا کیفیت ساخت و سازها و زیبایی مناطق روستایی را نیز شاهد و ناظر باشیم.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل یادآور شد: در سایه ساخت و سازهای مناسب روستایی شاهد مهاجرت معکوس از مناطق شهری به روستایی هستیم و در کنار آن شادابی و تنوع نماهای ساختمانی ظهور و بروز واقعی پیدا کرده است.

حاج علیزاده بیان داشت: در قالب نظام فنی روستایی به عنوان مسئولیت خطیر نظارت و طراحی 700 نفر عضو‌گیری شده‌اند که از این تعداد 296 نفر با گذراندن دوره‌های آموزشی و شرکت در آزمون‌های مورد نیاز و کسب نمره حد نصاب پروانه اشتغال دریافت کردند.

این مسئول اغلب این افراد به کارگیری شده را فارغ‌التحصیلان رشته‌های معماری و عمران اعلام کرد و افزود: با این حرکت 16 دفتر فنی نیز در استان راه‌اندازی شده و سعی کردیم با توصیه به این مراکز و مهندسان فعال در آن موارد مختلف در زمینه حفظ هویت معماری روستایی و تناسب اقلیم و آب و هوا و شرایط جوی و به کارگیری تیپ‌های مختلف ساخت و ساز را متذکر شده و یادآور شویم.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل همچنین با اشاره به مسئولیت اصلی بنیاد مسکن در ساخت مسکن روستایی ادامه داد: تهیه مکان و سرپناهی برای دام روستاییان در حیطه وظیفه ما نیست و در این زمینه باید دهیاری‌ها در قالب مدیریت بحران روستایی فعال بوده و آمادگی لازم را داشته باشند.

حاج علیزاده تصریح کرد: اگر 50 درصد منازل و واحدهای مسکونی روستایی مقاوم‌سازی شده باشد این کم هزینه‌ترین و راحت‌ترین مسیر در کاهش تلفات و حوادث است که انتظار می‌رود با همکاری و مساعدت دهیاری‌ها و شوراهای روستا معایب و مشکلات حقیقی در این زمینه برطرف شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی در پایان سخنان خود اظهار داشت: اگر مصالح استاندارد، نظارت در ساخت و ساز‌ها،‌ موارد ایمنی در تولید مسکن روستایی آن هم به شکل گسترده و پراکنده در هزار و 720 روستای قابل سکونت در استان حفظ و رعایت شود به یقین مشکلات به حداقل می‌رسد.

انتهای پیام/و10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول