اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون برنامه‌ریزی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور:

جوانب فنی در تصفیه‌خانه فاضلاب همدان رعایت شده است

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: تمام جوانب فنی در این تصفیه‌خانه رعایت شده و این تصفیه‌خانه می‌تواند برای بقیه شهرها به عنوان نمونه معرفی شود.

جوانب فنی در تصفیه‌خانه فاضلاب همدان رعایت شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، محمودرضا میوه‌چی صبح امروز شنبه در حاشیه بازدید از تأسیسات و فرآیند تصفیه‌خانه فاضلاب و روند پیشرفت و تکمیل این طرح عظیم اظهار کرد: این تصفیه‌خانه جزو بهترین تصفیه‌خانه‌های کشور است که با درایت تمام دست‌اندرکاران، کار آن دنبال می‌شود.

وی ادامه داد: تمام جوانب فنی در این تصفیه‌خانه رعایت شده و این تصفیه‌خانه می‌تواند برای بقیه شهرها به عنوان نمونه معرفی شود.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با ابراز امیدواری از اینکه تصفیه‌خانه در تابستان امسال افتتاح می‌شود، افزود: تصفیه‌خانه فاضلاب همدان برای جمعیتی معادل 500 هزار نفر در دو مدل طراحی شده و فاضلاب شهرهای همدان، بهار، جورقان، صالح‌آباد، لالجین و مریانج با اجرای 60 کیلومتر شبکه اصلی و پنج کیلومتر خط انتقال به تصفیه‌خانه منتقل می‌شود.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان همدان نیز گفت: تاکنون برای اجرای این طرح 817 میلیارد ریال اختصاص یافته است.

مرتضی عزالدین با اشاره به پیشرفت 40 درصدی تصفیه‌خانه در دو بخش مایع و لجن گفت: این تصفیه‌خانه با استفاده از فرآیند step feed و هاضم‌های بی‌هوازی برای تثبیت لجن به منظور جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب یک میلیون نفر در حال ساخت است.

وی با بیان اینکه امیدواریم این طرح تا پایان سال 95 به بهره‌برداری کامل در دو بخش برسد، افزود: 258 کیلومتر شبکه انتقال و شبکه‌های اصلی و فرعی تصفیه‌خانه فاضلاب همدان تاکنون اجرا شده و 180 کیلومتر از این شبکه‌ها هنوز اجرا نشده است. در شهرستان همدان 697 کیلومتر شبکه جمع‌آوری سنتی و مدرن فاضلاب با 116 هزار و 410 انشعاب وجود دارد.

انتهای پیام/خ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول