اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشگاه علمی کاربردی خبر داد

عناوین جدید درسی در رشته‌‌های فنی و غیرفنی

خبرگزاری فارس: معاون سنجش و آموزش دانشگاه علمی کاربردی گفت: عناوین جدید درسی رشته‌های فنی و غیرفنی در قالب طرح نظام آموزشی مهارت و فناوری در دانشگاه علمی کاربردی اجرایی می‌شود.

عناوین جدید درسی در رشته‌‌های فنی و غیرفنی

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر علی صدر صبح امروز در نشستی خبری در بوشهر اظهار داشت: با تصویب نظام آموزشی مهارت و فناوری در کشور تمام برنامه‌ریزی‌های درسی دانشگاه علمی کاربردی به روز و عناوین درسی نیز اصلاح شده است.

وی افزود: بر این اساس عناوین جدید درسی در رشته‌های فنی شامل کاردانی فنی، مهندسی فناوری، مهندسی فناوری ارشد و مهندسی فناوری خبره جایگزین می‌شود.

معاون دانشگاه علمی کاربردی تصریح کرد: در رشته‌های فنی نیز کاردان حرفه‌ای، کارشناس حرفه‌ای، کارشناس حرفه‌ای ارشد و کارشناس حرفه‌ای خبره خواهیم داشت.

صدر اضافه کرد: با توجه به تصویب نظام جامعه مهارت و فناوری در کشور تلاش ما این است این طرح را اجرایی کنیم و در این زمینه مسئولان استانی می‌توانند کمک شایانی به ما کنند.

وی بیان کرد: نظام جامع مهارت و فناوری سه بخش مهم دارد که شامل آموزش مهارت و فناوری، صلاحیت حرفه‌ای ملی و شرایط احراز اشتغال می‌شود و تنها نظام آموزش مهارت و فناوری به تصویب هیئت دولت رسیده است.

معاون دانشگاه علمی کاربردی خاطر نشان کرد: نظام صلاحیت حرفه‌ای در شرف تصویب و نظام شرایط احراز اشتغال نیز در شرف تدوین است.

صدر اضافه کرد: برای استقرار نظام آموزش مهارت و فناوری یک عزم ملی در کشور نیاز است و وظیفه داریم این طرح را برای اقشار مختلف مردم تبیین کنیم.

وی گفت: با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور مبنی بر استقرار نظام آموزش مهارت و فناوری در کشور همه باید تلاش کنیم تا این نظام در کشور اجرایی شود.

معاون دانشگاه علمی کاربردی بیان داشت: بر اساس این طرح کارخانجات و صنایع و... باید نیازهای خود را در زمینه اشتغال به دانشگاه اعلام کرده تا بر اساس نیازسنجی رشته‌های مختلف تحصیلی راه‌اندازی شود.

صدر ادامه داد: برای استقرار نظام جامع مهارت و فناوری دانشگاه علمی و کاربردی، دانشگاه فنی و حرفه‌ای و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای متولی امر هستند و هر کدام در بخش‌های مختلف این نظام دخیل خواهند بود.

انتهای پیام/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول