اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از سوی محیط زیست صورت می‌گیرد

نظارت نامحسوس بر عملکرد مراکز معاینه فنی خودرو در 8 کلانشهر

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی گفت: نظارت نامحسوس محیط زیست بر عملکرد مراکز معاینه فنی خودرو 8 کلانشهر کشور اعمال می‌شود.

نظارت نامحسوس بر عملکرد مراکز معاینه فنی خودرو در 8 کلانشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی محیط زیست آذربایجان‌شرقی، بیوک رئیسی اظهار داشت: موضوع نظارت نامحسوس محیط زیست در ادامه برنامه طرح جامع کاهش آلودگی هوا در هشت کلانشهر کشور و جزو مصوبه هیئت وزیران بوده و شامل خودروهای سبک مجهز به سیستم کاتالیست و  کنیستر و صحت عملکرد آنهاست.

وی افزود: اجرای این مصوبه از ابتدای سال 1391 برای تمام مراکز معاینه فنی خودرو الزامی است و از فعالیت مراکز معاینه فنی شهرستان تبریز که خدمات معاینه فنی را به خودروهای فاقد سیستم‌های مذکور ارائه دهند، جلوگیری خواهد شد.

رئیسی همچنین از کنترل نامحسوس مراکز معاینه فنی خودروی استان خبر داد و گفت: با توجه به بررسی دوره‌ای و نظارت بر عملکرد مراکز معاینه فنی سطح استان، آزمایشگاه هوای اداره کل به صورت نامحسوس به همه مراکز موجود مراجعه و به عملکرد دستگاه‌های اندازه‌گیری آلاینده‌های خروجی، نحوه عملکرد مرکز و سایر موارد اعم از صحت صدور کارت‌های معاینه فنی به خودروها و عملکرد پرسنل شاغل در مرکز، نظارت می‌کنند.

مدیر‌ کل حفاظت محیط‌ زیست استان تاکید کرد: در صورت مشاهده هر گونه تخلف از طرف مراکز معاینه فنی، اقدامات قانونی لازم برای سلب صلاحیت مراکز معمول خواهد شد.

سیستم کاتالیستی، سیستمی است که قابلیت کاستن از بار آلایندگی خروجی خودروها را دارد و این سیستم‌ها در اکثر خودروهای انژکتوری موجود است. سیستم کنیستر، سیستمی است که توانایی جمع‌آوری بخارهای بنزین را دارد که با کاهش مصرف سوخت و سایر آلاینده‌های مضر هوا ، همراه است.

انتهای پیام/غ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول