اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هدف اشتغال‌زایی جوانان راه‌اندازی می‌شود

توسعه کارگاه‌های شغلی متناسب با نیاز بازار کار در قزوین

خبرگزاری فارس: مدیر‌کل آموزش فنی‌ و‌ حرفه‌ای استان قزوین گفت: توسعه کارگاه‌های شغلی متناسب با بازار کار جامعه برای آموزش اشتغال‌زایی پایدار جوانان در استان قزوین راه‌اندازی می‌شود.

توسعه کارگاه‌های شغلی متناسب با نیاز بازار کار در قزوین

سید محمد حسینی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: برخی مشاغل از جمله ساخت پنجره‌های دو جداره، کابینت‌سازی و آسانسور از نیازهای ضروری و از بازار کار مناسبی در جامعه برخوردار هستند که در سال جاری کارگاه‌های آموزشی این مشاغل برای اشتغال جوانان را‌ه‌اندازی می‌شود.

وی اظهار کرد: باید نیازهای به‌روز بازار کار جامعه با کارشناسی مناسب انجام شود تا جوانان مطابق آن برای خودشان اشتغال‌زایی کنند تا در رقابت با سایر محصولات فروش در بازار بتوانند موفق باشند.

این مقام مسئول آموزش مهارت‌های جدید و به‌روز به افراد جویای کار را از برنامه‌های کلان اداره کل آموزش‌ فنی‌ و‌ حرفه‌ای برشمرد و بیان کرد: مسئولان و کارشناسان این اداره با دقت و برنامه‌ریزی منسجم این برنامه را در جامعه انجام می‌دهند تا کیفیت آموزش‌های ارائه شده به جوانان ارتقا یابد.

حسینی یادآور شد: اداره آموزش‌ فنی‌ و‌ حرفه‌ای استان قزوین هر‌ساله با شناسایی حرفه‌ و مشاغلی که بازار کار مناسبی دارند و با نیازهای جامعه مطابق و به‌روز هستند این حرفه‌ها را به جوانان آموزش می‌دهد تا محصولات آنان بتواند با سایر محصولات تولیدی بازار کار رقابت کند.

مدیر‌کل آموزش فنی‌ و‌ حرفه‌ای استان قزوین اظهار کرد: بسیج سازندگی استان قزوین هر‌ساله در قالب طرح هجرت 3 نیروهای متخصص را به اداره کل آموزش فنی‌ و‌ حرفه‌ای معرفی می‌کند و این اداره از این نیروها برای آموزش به جوانان جویای کار در زمینه‌های مختلف استفاده می‌کند.

جمع‌آوری کارگاه‌های آموزش شغلی اشباع شده در بازار کار

وی با بیان اینکه برخی از شغل‌هایی که در بازار کار اشباع شده‌اند شناسایی می‌شوند تا این حرفه در بازار جمع‌آوری شود، عنوان کرد: آموزش کارگاه‌های سنگین مانند تراش، فلز و تأسیسات در سال جاری جمع‌آوری می‌شوند.

حسینی گفت: بسیج یک واژه نیست بلکه شجره طیبه است که میوه‌ها و حاصل آن در جامعه انسان‌هایی متخصص و بدون چشم داشت به ارزش‌های مالی خالصانه برای خشنودی خداوند فعالیت می‌کنند.

این مقام مسئول اضافه کرد: بسیج خدمات خود را با عشق، علاقه، خالصانه و با نیت الهی به مردم ارائه می‌دهد که انجام این خدمات با این نیت تأثیرپذیری مطلوبی در بین مردم ایجاد می‌کند.

مدیر‌کل آموزش فنی‌ و‌ حرفه‌ای استان قزوین یادآور شد: مردم به بسیج معتقدند و به ارزش‌های والایی بسیج احترام می‌گذارند.

 

با علمی کردن اقدامات اجرایی کیفیت ارائه خدمات افزایش می‌یابد

وی ادامه داد: آموزش‌هایی که اداره آموزش‌ فنی‌ و‌ حرفه‌ای به جوانان با هدف توسعه اشتغال‌زایی می‌دهد با خدماتی که بسیج سازندگی در قالب طرح هجرت 3 به جامعه می‌دهد ادغام شود تا کیفیت این آموزش‌ها ارتقا ‌یابد.

حسینی ابراز کرد: در هر اقدام اجرایی که توسط سازمان‌ها و اداره‌ها انجام می‌شود مطمئنا نقایصی وجود داشته و چون اجرای این اقدامات توسط انسان برنامه‌ریزی شده امکان خطا در آن وجود دارد بر این اساس باید با شناسایی نواقص و علمی کردن اقدامات بسیج کیفیت ارائه خدمات را افزایش داد.

وی افزود: مسیر خدمت‌رسانی به مردم راهی درست است که ممکن است در طی مسیر اشکالاتی باشد و باید با بینش و بصیرت آنها را برطرف کرد.

انتهای پیام/ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول