اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان‌جنوبی:

تنظیم بازار در اولویت کاری مسئولان قرار دارد

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان‌جنوبی گفت: تنظیم بازار و رسیدگی به مباحث مهمی همچون معیشت مردم در شرایط فعلی که به ایام پایانی سال نزدیک می‌شویم در اولویت کاری مسئولان بوده و از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

تنظیم بازار در اولویت کاری مسئولان قرار دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از اداره روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری خراسان‌جنوبی، قهرمان رشید در ستاد تنظیم بازار استان با اشاره به اینکه اقدامات خوبی در بحث تنظیم بازار در استان صورت گرفته است، اظهار داشت: با پیش‌بینی‌های خوبی که در مباحث مختلف انجام شد ذخیره لازم برای میوه و ارزاق مورد نیاز مردم فراهم است و مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه قیمت میوه در خراسان‌جنوبی نسبت به سایر استان‌ها 200 تومان ارزان‌تر است، گفت: گوشت قرمز و گوشت مرغ نیز به اندازه نیاز بازار تأمین و توزیع شده است.

استاندار خراسان‌جنوبی به برگزاری نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان اشاره کرد و افزود: با وجود برخی کاستی‌ها در کشور، مردم با هوشمندی و بصیرت در این انتخابات شرکت کردند و حماسه‌ای بزرگ را در تاریخ کشور و استان به ثبت رساندند.

رشید بزرگترین وظیفه مسئولان را خدمت‌رسانی به صورت تمام وقت به مردم دانست و افزود: مسئولان باید در کنار مردم به مسائل و مشکلات آنان رسیدگی کرده و در ایام نوروز تمام وقت در خدمت مردم برای رفع مشکلات آنها آماده‌باش باشند.

وی نظارت، کنترل و مراقبت بر بازار را از مهمترین وظایف مسئولان دانست و یادآور شد: مسئولان باید با اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی عمومی از اقدامات دستگاه خود و نیز پیش‌بینی‌هایی که انجام داده‌اند مردم را به آینده امیدوار سازند.

استاندار خراسان‌جنوبی به وظایف دستگاه‌های نظارتی در ایام نوروز اشاره کرد و افزود: دستگاه‌های نظارتی نیز باید با جدیت و قدرت تمام با محتکران و متخلفان در امر عرضه و تقاضای بازار برخورد کنند و کوچکترین اغماضی در این رابطه پذیرفتنی نیست.

رشید اقدام اداره کل پست استان در تحویل میوه شب عید به شهروندان را اقدامی خوب و مطلوب ارزیابی کرد و گفت: اداره کل پست استان با عرضه مستقیم میوه شب عید به هم استانی‌ها ضمن حذف واسطه‌ها به تنظیم بازار نیز کمک شایان توجهی کرده است.

وی به تشکیل ستاد تسهیلات نوروزی در استان اشاره کرد و افزود: این ستاد با ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری در ایام نوروز فعال خواهد بود که لازم است دستگاه‌های مرتبط نیز اقدامات و پیش‌بینی‌های لازم را انجام دهند تا مردم در این ایام با مشکلی مواجه نشوند.

استاندار خراسان‌جنوبی راه‌اندازی نمایشگاه‌های صنایع‌دستی در شهرستان‌های استان را مورد تأکید قرار داد و افزود: فرمانداران استان می‌توانند با راه‌اندازی نمایشگاه‌های صنایع‌دستی ضمن معرفی صنایع‌دستی و سایر محصولات در شهرستان‌های خود به تولید و اشتغال نیز کمک کنند و از فرصت نوروز استفاده مطلوبی را ببرند.

رشید بحث نظارت بر کیفیت نان در شهرستان بیرجند را مورد تأکید قرار داد و یادآور شد: هیچ‌کس اجازه ندارد با اضافه کردن وزن چانه نان، قیمت آن را افزایش دهد.

وی ادامه داد: وظیفه تنظیم بازار دو وجهی است که از یک طرف تولید کننده و در طرف دیگر مصرف کننده قرار دارد ضمن اینکه برای مصرف کننده کالا باید مناسب، ارزان و با کیفیت باشد و برای تولید کننده نیز اقدامات باید به گونه‌ای باشد که صرفه اقتصادی لازم را داشته باشد.

انتهای پیام/ح30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول