اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای محقق شد

14 هزار نفر در استان بوشهر جذب بازار کار شدند

خبرگزاری فارس: مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان بوشهر از اشتغال 14 هزار نفر در استان بوشهر با ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای خبر داد.

14 هزار نفر در استان بوشهر جذب بازار کار شدند
به گزارش خبرگزاری فارس از کنگان، حسن خمسه بعد از ظهر امروز در آیین راه‌اندازی دانشگاه علمی کاربردی فنی حرفه‌ای در بندر کنگان اظهار کرد: جوانان استان بوشهر با ادامه تحصیل در رشته‌های مختلف فنی و حرفه‌ای می‌توانند در پارس جنوبی اشتغال پیدا کنند.
وی افزود: در یکی دو سال گذشته با تلاش مستمر اداره کل فنی و حرفه‌ای و با همکاری استاندار بوشهر و مدیران پارس جنوبی شاهد کیفیت‌بخشی به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای هستیم و این روند هم‌اکنون نیز با مساعدت استاندار تداوم دارد.
مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان بوشهر خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی یکی از معضلات دانشگاه‌های ما عدم اهتمام به آموزش‌های عملی است.
خمسه افزود: دانشگاه‌های علمی ـ کاربردی فنی و حرفه‌ای می‌کوشند تا این خلا را پر و زمینه اشتغال نیروهای ماهر و متخصص را فراهم کنند.
وی اضافه کرد: هم‌اکنون دو دانشگاه علمی ـ کاربردی فنی و حرفه‌ای در شهرهای بوشهر و کنگان در سه رشته جوشکاری، ابزار دقیق و تعمیرات مکانیکی فعال شده و دانشجو پذیرفته‌اند.
مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان بوشهر بیان کرد: با رایزنی‌هایی که با دانشگاه علمی کاربردی در مرکز و نیز فنی و حرفه‌ای داشتیم، چهار رشته کاردانی و دو رشته کارشناسی در سال آینده در این دو مرکز راه‌اندازی خواهد شد که گام بزرگی در توسعه استان است.
وی در زمینه کیفیت و کمیت مراکز فنی و حرفه‌ای در استان گفت: هم‌اکنون 4 هزار نفر در مراکز ثابت در دوره‌های مختلف مشغول آموزش هستند.
خمسه عنوان کرد: 2 هزار نفر از این افراد در رشته‌هایی مورد توافق با سازمان منطقه ویژه در حال آموزش هستند و با فرا گرفتن آموزش‌های لازم به کار گرفته می‌شوند.
وی خاطرنشان کرد: طی دو سال اخیر بیش از 14 هزار نفر در رشته‌های مختلف با طی کردن دوره‌های مربوطه وارد بازارهای کار شدند.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول