اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان خبر داد

گلستان رتبه اول کشوری در بخش سیاست‌گذاری بازار کار

خبرگزاری فارس: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان گفت: گلستان رتبه اول کشوری را در بخش سیاست‌گذاری بازار کار به دست آورد.

گلستان رتبه اول کشوری در بخش سیاست‌گذاری بازار کار

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان حسینعلی خواجه‎مظفری بعد از ظهر امروز در حاشیه یازدهمین کارگروه اشتغال استان در گفت‎وگو با خبرنگاران اظهار داشت: در شش ‎ماه نخست سال‎ جاری گلستان توانست رتبه اول کشوری را در بخش دفتر توسعه اشتغال و سیاست‌گذاری بازار کار، دفتر هدایت نیروی کار و کاریابی‎ها، مرکز آمار و اطلاعات بازار کار، دفتر توسعه کارآفرینی، دبیر ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی به دست آورد.

وی تصریح کرد: کمیته مشاوره و توانمندسازی استان اقدام به پیگیری و راه‎اندازی سامانه کارجویان کرده است که در سال آینده این سامانه معرفی خواهد شد.

وی به مهم‌ترین اقدامات انجام شده در این کارگروه اشاره و اذعان کرد: در این کارگروه 11 جلسه، 125 ستاد شهرستانی، 17 جلسه کمیته راهبردی سند اشتغال، بیش از 50 جلسه تخصصی کارشناسی و 42 جلسه کمیته کارشناسی برگزار شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان ادامه داد: 408 کمیته مشاغل خانگی در ستاد شهرستان‎ها و 9 کمیته توانمندسازی در راستای حمایت، حفظ و صیانت از نیروی‎ کار برای حل مشکلات برای بیش از 77 واحد تولیدی مورد بررسی قرار گرفت که بالغ بر 2 هزار و 800 کارگر را مورد حمایت قرار داده‎ایم.

خواجه‎مظفری در خصوص مشاغل خانگی یادآور شد: 18 هزار و 176 پرونده به بانک‎های عامل ارسال شده است که تعداد 5 هزار و 115 پرونده به مبلغ 102 میلیارد تسهیلات پرداخت شده است.

وی به مهم‌ترین نتایج سند توسعه اشتغال در استان اشاره کرد و بیان داشت: متوسط اشتغال ایجاد شده در سنوات گذشته حدود 17 هزار شغل بود که باید در طول برنامه توسعه و برای دسترسی به نرخ بیکاری، حدود 25 هزار شغل ایجاد شود.

مدیرکل تعاون، کار و امور اجتماعی گلستان با بیان اینکه آمارهای اشتغال در سال 1390 نشان می‎دهد که جهت‎گیری‎های معقولی در استان برای این امر وجود داشته است افزود: حدود 780 نیروی فعال در طول دوره پنج‎ ساله وجود دارد که باید چیزی حدود 130 هزار شغل جدید ایجاد شود تا بتوانیم نرخ بیکاری را به کمتر از 10 درصد و به یک عدد تک‎ رقمی برسانیم.

خواجه‎مظفری در خصوص بیمه‎شدگان اظهار داشت: در بخش ماده 80 و تشویق کارفرمایان در برنامه چهارم توسعه 15 هزار نفر در این دوره از مزایای طرح بهره‎مند شدند و از زمان اعلام تاکنون نیز نزدیک به 18 هزار نفر از مزایای ماده 80 استفاده کردند.

وی در پایان گفت: در آمار بیمه‌شده‎های تامین اجتماعی در سال 1389 بیش از 17 درصد افزایش را در استان داشته‎ایم.

انتهای پیام/آ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول