اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سفیر ژاپن در بازدید از بزرگ‌ترین بازار سرپوشیده جهان:

مرمت بازار تبریز بسیار زیبا و کارشناسانه انجام شده است

خبرگزاری فارس: سفیر ژاپن در ایران بازار جهانی تبریز را شگفت‌انگیز توصیف کرد و گفت: مرمت بازار تبریز بسیار زیبا و کارشناسانه انجام شده و این مرمت خوب باعث شده شکل بنا مانند زمان تاسیس آن زیبا به نظر برسد.

مرمت بازار تبریز بسیار زیبا و کارشناسانه انجام شده است
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی، کین ایچی کومانو در بازدید از بازار جهانی تبریز و مسجد جامع بازار افزود: من 37 سال پیش به‌عنوان توریست از بازار تبریز دیدن کرده بودم که اکنون با دیدن کارهای مرمتی که طی این سال‌ها انجام گرفته تحت تاثیر قرار گرفتم.
وی با اشاره به عظمت مسجد جامع بازار اظهار داشت: گنبدهای مساجد قدیمی به خوبی مرمت شده و این زیبایی در زمان غروب که هنگام زیارت و مراسم مذهبی بود بیشتر جلب توجه می‌کرد.
کین ایچی کومانو خاطرنشان کرد: هرچند که اغلب دکان‌ها بسته بود و از این رو رونقی که صبح‌ها در بازار مشاهده می‌شود به نظر نمی‌رسید اما می‌توانستم رونق و کسب و کار همچنین داد و ستد را در این بازار و تیمچه زیبا تصور کنم.
وی همچنین قفل 135 ساله و درب قدیمی تیمچه مظفریه را بسیار جالب توصیف کرد و گفت: این موارد همه شاهد تاریخ پرشکوه، قدمت بازار و شهر تبریز هستند.
کین ایچی کومانو خاطرنشان کرد: ایران و ژاپن دارای مظاهر فرهنگی مشترکی هستند که این می‌تواند
زمینه‌ساز ارتباطات هرچه بیشتر دو کشور باشد. 
سفیر کشور ژاپن در تهران که برای شرکت در سمپوزیوم بین‌المللی سازه‌های پیش‌ساخته و مهندسی زلزله در تبریز حضور یافته بود، از بازار جهانی تبریز، مسجد جامع بازار و موزه آذربایجان بازدید کرده و دیداری با رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان داشت. 
انتهای پیام/ح30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول