اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در قالب 30 غرفه؛

بازارچه دائمی ولی‌عصر شهرکرد آغاز به کار کرد

خبرگزاری فارس: بازارچه دائمی و سرپوشیده ولی‌عصر شهرکرد امروز در قالب 30 غرفه به منظور ارائه کالاهای اساسی مورد نیاز شهروندان، راه‌اندازی شد.

بازارچه دائمی ولی‌عصر شهرکرد آغاز به کار کرد
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، نورالله غلامیان شهردار شهرکرد، پیش از ظهر امروز در مراسم آغاز به کار این بازارچه 
اظهار داشت: این بازارچه در قالب 30 غرفه مجزا، کالاهای اساسی شهروندان نظیر میوه و تره‎بار، خواربار، لبنیات و پلاسکو را به شهروندان عرضه می‌کند.
وی با اشاره به برخی اهداف ایجاد این بازارچه، افزود: نوسازی ساختار قدیمی بازار روز سابق و خارج شدن فروش اجناس از حالت سنتی و غیر بهداشتی به شکل بهداشتی توسط دستفروشان از جمله اهداف ایجاد و راه‌اندازی این بازارچه دائمی است.
شهردار شهرکرد تصریح کرد: این بازارچه در زمینی به مساحت 2 هزار متر مربع، زیربنای 650 مترمربع و با اعتباری افزون بر  2 میلیارد و 500 میلیون ریال احداث شده است.
غلامیان در ادامه از دست‌فروشی به عنوان یک پدیده اجتماعی نام برد و افزود: برهمین اساس لازم است تا مردم در زمینه ثبات و پایداری طرح جمع‌آوری دست‌فروشان و داشتن شهری زیبا و آراسته با شهرداری همکاری لازم را به عمل آورند.
شهردار شهرکرد ساماندهی دست‎فروشان را در کاهش قیمت برخی کالاها موثر دانست و گفت: عرضه مواد غذایی، عرضه کالا توسط وانت‌بارها، دست‌فروشی در پیاده‌روها و دست‎فروشی‌های سیار از مصادیق سد معبر است که باید ساماندهی شوند.
 وی با اشاره به اینکه پدیده دستفروشی و سد معبر به لحاظ قانونی و نوع فعالیت علاوه بر شهرداری در حوزه عملکرد و وظایف دیگر دستگاه‌های اجرایی نیز هست، اضافه کرد: برخورد جدی با سد معبر و جلوگیری از اقدام سودجویانه دست‎فروشان صیانت از فرهنگ عمومی و حقوق شهروندی است که موفقیت آن نیازمند تعامل و همکاری تمام دستگاه‌های ذی‌ربط است.
غلامیان خاطرنشان کرد: مأموران شهرداری در صورت مشاهده تخلفات و مزاحمت‌ها در مرحله نخست به خاطیان اخطار شفاهی داده و در مرحله بعدی و در صورت عدم رعایت از سوی افراد خاطی، اقدام به جریمه و جمع‌آوری و ضبط اجناس اصناف مزاحم و دستفروشان با همکاری مأموران نیروی انتظامی خواهند کرد.
وی اضافه کرد: همچنین پرونده متخلفان جهت رسیدگی قضایی به مراجع قانونی ذیصلاح ارسال می‎شود.
اضافه می‎شود بازارچه دائمی و سرپوشیده ولی‌عصر شهرکرد که به همت سازمان میادین میوه و تربار شهرداری این شهر راه‎اندازی شده، در ضلع جنوبی خیابان ولیعصر شهرکرد جنب پایانه مسافربری آزادی قرار دارد.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول