اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دانشیار دانشکده تربیت بدنی دانشگاه رازی تأکید کرد

ورزش؛ بازاری بزرگ برای حمایت از کار و سرمایه ایرانی

خبرگزاری فارس: نخستین دانشیار دانشکده تربیت بدنی دانشگاه رازی گفت: با توجه به نگاه هوشمندانه رهبری در نام‌گذاری امسال، ورزش یک بازار بزرگ برای تحقق این شعار است.

ورزش؛ بازاری بزرگ برای حمایت از کار و سرمایه ایرانی

بهرام یوسفی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه اظهار کرد: ورزش کشور در سالی که مزین است به سال تولید ملی‌، حمایت از کار و سرمایه ایرانی، می‌تواند از ظرفیت بازار بزرگ ورزش در راستای تحقق فرمایشات رهبری استفاده کند و داد و ستدهای بزرگی در این بازار اتفاق بیفتد که از طریق آن، کار و ثروت تولید شود.

یوسفی با تأکید بر سرمایه‌گذاری یا مشارکت در بخش پوشاک ورزشی تصریح کرد: امروز بازار پوشاک و کفش ورزشی در انحصار چند کشور دنیا است.

وی با اشاره به مطالعاتی که در این خصوص انجام داده است، خاطر نشان کرد: در یک نظرسنجی کیفیت کالاهای وارداتی را با کالاهای ایرانی به عنوان پرسش مطرح کردیم‌ که درصد بالایی از ورزشکاران کیفیت بهتر کالاهای وارداتی را انتخاب کرده بودند.

دانشیار دانشگاه رازی افزود: این نظرسنجی عدم دقت در تولید و نزول کیفیت کالا را به ما نشان می‌داد که جای کار بسیار دارد و می‌توان به آن پرداخت لذا این مسئله خود می‌تواند روزنه‌ای برای تولید آن کالا با کیفیت بالا را در کشور ایجاد کند.

پوشاک ورزشی ایرانی را با کیفیت‌تر از خارجی تولید کنیم

وی با بیان اینکه اگر بتوانیم از طریق کیفی کردن‌، محصولات و تولیدات ورزشی را به شکل واردات‌محور، رقابت‌پذیر کنیم تصریح کرد: بر این اساس فضا را باید طوری فراهم کرد که مصرف‌کننده و ورزشکار ایرانی کالای با کیفیت ایرانی را بر کالای وارداتی ترجیح دهد.

مولف کتاب تئوری‌های اقتصادی در ورزش گفت: اگر این فضا ایجاد شود تولید‌کنندگان و بازار کسب و کار این محصولات نیز تقویت خواهد شد.

یوسفی خاطر نشان کرد: یک بخش دیگر از ورزش تجهیزات آن است چراکه هر فعالیت ورزشی نیازمند به تجهیزات است.

وی گفت: تجهیزات ورزشی نه تنها محلی برای سرمایه‌گذاری است بلکه می‌تواند در کنار افزایش ثروت منجر به ارتقا سلامت شود‌.

این پژوهشگر برتر دانشگاه رازی کرمانشاه با اشاره به جاذبه‌های گردشگری و اکوتوریسمی بسیاری که در کشور وجود دارد، بیان کرد: در بخش خدمات ورزشی نیز مؤسسات ما می‌توانند با دعوت از گروه‌های مختلف به کشور امکان استفاده از جاذبه‌های طبیعی و ورزشی را فراهم کنند.

وی دیواره بیستون در کرمانشاه را یکی از نمونه‌های گردشگری ورزشی عنوان کرد و رقابت‌پذیری صادرات را گامی دیگر در راستای محقق کردن بیانات مقام معظم رهبری برشمرد.

یوسفی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه طبق فرمایشات مقام معظم رهبری موضوع سرمایه نباید منحصر به منابع ریالی و مالی شود چراکه بخش زیادی از جوانان باسواد در جامعه امروز وجود دارند که سرمایه انسانی بسیار مغتنمی برای این مرز و بوم محسوب می‌شوند.

این مدرس دانشگاه افزود: خیل کثیری از منابع انسانی ما در سطوح کارشناسی ارشد و دکتری مشغول به تحصیل یا در آستانه فراغت از تحصیل هستند که با سازماندهی می‌توان از این ثروت هم به نحو شایسته در توسعه کشور استفاده کرد.

وی نوآوری‌، تولید فکر و اندیشه و خلاقیت را یکی دیگر از راه‌های تولید ثروت خواند و گفت: افراد خوش‌فکر و خلاق بسیاری در ایران وجود دارند که این افراد نه تنها می‌توانند خود را بهره‌مند سازند بلکه برای کشور نیز با استفاده از سرمایه‌گذاری کشورهای دیگر دست به نوآوری می‌زنند و تولید ثروت می‌کنند.

یوسفی ورزش را موضوعی فرابخش دانست که با ابزارها، تکنیک‌ها و روش‌های بسیاری که در اختیار دارد یک فکر جدی را می‌طلبد تا از آن به بهترین نحو در تولید ثروت استفاده شود.

وی با تأکید بر این نکته که با یک حرکت جهشی می‌توان از تمام ظرفیت‌های ورزش در راستای شعار محوری سال، گام‌های اساسی برداشت، تصریح کرد: بخش اعظمی از کار بر عهده وزارت علوم ‌،دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های تربیت‌بدنی است که بر اساس مأموریت ذاتی که دارند باید پای کار آمده و وارد عرصه شوند.

عضو هیئت علمی دانشگاه رازی در پایان بر نقش اساسی و هماهنگ کننده دانشگاه‌ها تأکید کرد و گفت: نباید وظیفه دانشگاه‌ها در توسعه فقط به ایجاد بروکراسی و تشکیلات مجازی منحصر شود.

انتهای پیام/ل10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول