اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع انسانی سازمان فنی و حرفه‌ای:

نیاز بازار کار در مهارت‌‌آموزی نادیده گرفته شده است

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور اداری و منابع انسانی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای، گفت: در برخی مهارت‌آموزی‌ها، نیاز بازار کار نادیده گرفته شده است.

نیاز بازار کار در مهارت‌‌آموزی نادیده گرفته شده است
به گزارش خبرگزاری فارس از یزد حسن عزیزی پیش از ظهر امروز در نخستین دوره آموزش نظام مهارت و فناوری از تدوین و ابلاغ آیین‌نامه نظام آموزش مهارت و فناوری خبر داد و اظهار داشت: با تدوین این آیین‌نامه، مشکلات مهارت‌آموزی از جمله عدم توجه به نیاز بازار مورد توجه قرار می‌گیرد.
وی افزود: این آیین‌نامه در راستای گستردگی شایستگی حرفه‌ای از طریق دانش و مهارت و نگرش به محیط کار واقعی و پاسخگویی فوری به نیاز بازار کار تدوین شده است.
عزیزی، نظام جامع آموزش مهارت فنی و حرفه‌ای را یکی از ضروریات جامعه فعلی دانست و یادآور شد: نظام آموزش مهارت و فناوری به منظور گستردگی شایستگی حرفه‌ای از طریق دانش و مهارت و با نگرش به محیط کار واقعی، اصلاح هرم تحصیلی نیروی کار و ایجاد فرصت شغلی برای جوانان تدوین شده است که در این راستا، ظرف یک سال آینده ساز و کارهای لازم تهیه و اجرا خواهد شد.
مدیرکل منابع انسانی سازمان فنی و حرفه‌ای، نقاط عطف این نظام را هماهنگی در سیاستگذاری در نظام سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای متناسب با نیاز کشور، کاربست صلاحیت‌های حرفه‌ای ملی، نیازسنجی و برآورد نیروی انسانی کاردانی و رتبه‌بندی آموزش‌های رسمی و غیر رسمی بیان کرد.
عزیزی با اشاره به اینکه آیین‌نامه نظام آموزش مهارت و فناوری یکی از مهم‌ترین مصوبات دولت دهم به حساب می‌آید، بیان کرد: این نظام تحول‌آفرین و توسعه آفرین بوده و شامل آموزش‌ها برای ارتقا مهارت‌ها، افزایش مستمر و فرآیند بهره‌وری در تمام سطوح مهارت و فناوری و سطوح تکمیلی و ظرفیت‌های آموزشی محیط کار است.
وی اصول نظام مهارت و فناوری را جامعیت و انسجام در سیاستگذاری، برنامه‌ریزی و گسترش آموزش در تمام سطوح و برآورده‌سازی نیازهای بازار کار، انعطاف و پویایی لازم متناسب با مقتضیات شغلی و بومی، به روز بودن آموزش‌های فنی و حرفه‌ای متناسب با نظام اشتغال و ارتباط با مجامع بین‌المللی عنوان کرد.
مدیرکل امور اداری و منابع انسانی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای اهداف این نظام را اشاعه و نهادینه‌سازی فرهنگ کسب و کار با رویکرد اخلاق حرفه‌ای ذکر کرد و افزود: توسعه مهارت‌های فنی و حرفه‌ای بهره‌گیری از ظرفیت‌های مختلف کشور با رویکرد تقاضامحور، نیازسنجی آموزشی مبتنی بر آمایش سرزمین، تامین نیاز آموزش‌های شغلی بالاتر و فراهم کردن امکان آموزش‌های بین سطوح از ماموریت‌های نظام آموزش مهارت و فناوری به حساب می‌آید.
وی سهم مهارت‌آموزی در آموزش‌های مهارتی را 60 درصد و در آموزش‌های بین سطوح را 70 درصد اعلام کرد.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول