اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در خراسان شمالی

7 بازارچه صنایع دستی نوروزی به کار خود پایان دادند

خبرگزاری فارس: معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی گفت:‌ هفت بازارچه صنایع دستی این استان که به مناسبت ایام نوروز برپا شده بود، به کار خود پایان دادند.

7 بازارچه صنایع دستی نوروزی به کار خود پایان دادند

علی عابدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد شمار غرفه‌های بازارچه‌های صنایع دستی نوروزی در خراسان شمالی را 350 غرفه اعلام کرد.

وی با بیان اینکه طی طرح نوروزی صنایع دستی استان در این بازارچه‌ها افزون بر سه میلیارد و 470 میلیون فروش داشتند، تصریح کرد: صنایع دستی عرضه شده در این بازارچه‌ها شامل چاروق، رودوزی‌های سنتی، سفال، گلیم‌بافی، جاجیم، چادر شب‌ بافی، قالی و قالیچه، سکه‌دوزی و معرق چوب و ... بوده است.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی اظهار داشت: این بازارچه‌های صنایع دستی در شهرهای آشخانه، شیروان، فاروج، منطقه دشت و بجنورد برپا شده بود.

به گفته وی،‌ فعالیت بازارچه‌های صنایع دستی خراسان شمالی به مرور از 27 اسفند پارسال آغاز شده که فعالیت این بازارچه‌ها تا 15 فروردین‌ماه جاری برای بازدید گردشگران دایر بود.

عابدی با اشاره به اینکه رونق دادن به رشته‌های صنایع دستی، ایجاد بازار فروش برای تولیدات صنایع دستی و معرفی صنایع دستی به گردشگران و میهمانان نوروزی از اهداف برپایی این بازارچه‌ها بود، افزود: نوروز فرصت بسیار مناسبی برای معرفی استان به ویژه در حوزه صنایع دستی و گردشگری با توجه به حجم بالای تردد مسافران و گردشگران در محورهای ارتباطی و سطح شهرهای استان بود.

وی اظهار داشت: به همین منظور علاوه بر غرفه‌های صنایع دستی، غرفه‌های عرضه سوغات، غذاهای محلی و همچنین لوازم سفر به گردشگران عرضه می‌شد.

خراسان شمالی در مسیر دو قطب زیارتی شرق کشور مشهد مقدس و قطب سیاحتی شمال قرار دارد.

انتهای پیام/و20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول