اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست میراث فرهنگی شهرستان نکا:

بازارچه نوروزی صنایع دستی شرق مازندران آغاز به‌کار کرد

خبرگزار ی فارس: سرپرست نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نکا از افتتاح بازارچه و نمایشگاه صنایع دستی شرق مازندران با محوریت شهرستان نکا خبر داد.

بازارچه نوروزی صنایع دستی شرق مازندران آغاز به‌کار کرد

علی‌اصغر طهماسبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان نکا بیان داشت: این نمایشگاه با هدف عرضه سوغات محلی، محصولات و صنایع دستی مازندران و شهرستان نکا، برگزار شد.

وی بیان داشت: فراهم کردن فضای مناسب تفریحی، اقامتی، گردشگری و آرامش برای مسافران نوروزی از مهم‌ترین دغدغه‌های ماست که با تمام توان در این راستا اقدام می‌کنیم.

طهماسبی گفت: برای گردشگران و مسافران نوروزی در این بازارچه‌ها امکان خرید تولیدات بومی و شاخص استان مازندران فراهم شده تا با فرصت مناسب از این نمایشگاه بازدید و خرید کنند.

سرپرست نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نکا ادامه داد: ترویج صنایع‌ دستی، تبلور فرهنگی و بومی مردمان هر دیار است که در این راستا، ایجاد نمایشگاه‌ها می‌تواند تاثیر بسزایی در نهادینه کردن فرهنگ بومی و محلی هر منطقه داشته باشد.

این مسئول یادآور شد: همه تلاش اعضای ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی شهرستان نکا برای حصول رضایت مردم است که این نمایشگاه نیز در این راستا برپا شده است.

وی ادامه داد: این نمایشگاه با هدف ترویج صنایع دستی و بومی در جامعه، احیای صنایع دستی و نهادینه کردن فرهنگ استفاده از این آثار در جامعه برپا شده و از امروز پنجم فروردین ماه تا 12 فروردین ماه دایر است.

سرپرست نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نکا تصریح کرد: در این نمایشگاه آثار مختلف هنرمندان شهرستان نکا همچون جاجیم‌بافی، چادر شب، قالیبافی، سفالگری، نقاشی بر روی چوب و شیشه در طول عید نوروز در معرض دید مردم و علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

طهماسبی با بیان اینکه سعی شده تا در برگزاری نمایشگاه از قابلیت‌ها و توانمندی‌‌های هنرمندان منطقه در قالب نمایشگاه نشان داده شود، گفت: هنرمندان نکایی دارای قابلیت‌های فراوانی هستند که باید بروز یافته و شناسانده شود.

وی یادآور شد: در حاشیه برگزاری این نمایشگاه با آش، اسبه حلوا از شیرینی‌های محلی نکا، نان و شیرینی محلی از بازدیدکنندگان پذیرایی می‌شود.

سرپرست نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نکا گفت: مازندران و شهرهای مختلف آن دارای فرهنگ غنی است و در صورت معرفی‌ نشدن تاریخ غنی ایرانی اسلامی کشور به جوانان، آنان به تاریخ، تمدن، داستان‌ها و فیلم‌های ساختگی سایر کشورهای فاقد هویت تاریخی غنی روی می‌آورند.

این مسئول با اشاره به اماکن تفریحی نکا نیز اظهار داشت: در حوزه اماکن تاریخی و گردشگری این شهرستان نیز دارای گردشگاه‌ها و تفرجگاه‌های فراوانی است که شرایط مناسبی برای حضور مسافران نوروزی و گردشگران در تعطیلات نوروزی فراهم شده و بسیاری از مسافران، این منطقه را به عنوان مقصد سفرهای خود انتخاب می‌کنند.

طهماسبی متذکر شد: وجود چشمه آب معدنی قرمرض، غار کمیشان، جنگل چلمردی و کوهسارکنده، منطقه استخرپشت، جنگل و دریا و همچنین وجود امامزاده‌های مقدس، آثار تاریخی متعدد و آب و هوای مساعد موجب شده تا شهرستان نکا همه ساله به ویژه در تعطیلات نوروزی پذیرای شمار زیادی از مهمانان و مسافران باشد.

انتهای پیام/ن۲۰/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول