اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران:

30 درصد حرفه‌آموزان مازندران وارد بازار کار می‌شوند

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان مازندران گفت: 30 درصد دانش‌آموختگان مراکز فنی و حرفه‌ای پس از دریافت گواهی مهارت جذب بازار کار می‌شوند.

30 درصد حرفه‌آموزان مازندران وارد بازار کار می‌شوند
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان بهشهر به نقل از روابط عمومی مرکز فنی و حرفه‌ای شهید هاشمی‌نژاد بهشهر، عبدالرضا شریعت‌نژاد به همراه فرماندار و 20 تن از مدیران این شهرستان بازدیدی دو ساعته از قسمت‌های مختلف مرکز فنی حرفه‌ای شهید هاشمی‌نژاد داشت.
وی با بیان اینکه کارگاه‌های آموزش فنی و حرفه‌ای استان از تجهیزات استاندارد و مناسبی برخوردار هستند، گفت: مازندران یکی از پنج استان کشور به لحاظ کمیت و کیفیت تجهیزات آموزشی بالا است.
شریعت‌نژاد در مورد نحوه جذب دانش‌آموختگان مراکز فنی و حرفه‌ای، اظهار داشت: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای متولی اشتغال نیست اما در این زمینه نهایت همکاری را دارد و طبق آمار موجود 30 درصد دانش‌آموختگان مراکز فنی و حرفه‌ای پس از دریافت گواهینامه مهارت جذب بازار کار می‌شوند.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران اظهار امیدواری کرد؛ با بهینه کردن ساختار و برنامه‌ریزی‌ها انجام شده طبق نظام جامع مهارت، می‌توان استان مازندران را به یکی از قطب‌های علمی کشور در زمینه مهارت آموزی تبدیل کرد.
  
* مهارت‌های فنی و حرفه‌ای افراد را برای ورود به بازار کار آماده می‌کند
فرماندار بهشهر هم در سخنانی آموزش‌های مهارت محور را به عنوان یکی از زیرساخت‌های توسعه دانست و خواستار توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در این شهرستان شد.
محمدرضا البرزی با اشاره به استعدادهای صنعتی بهشهر مانند منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد، صنایع کشتی سازی صدرا، سکوی حفاری شمال، نیروگاه و در آینده‌ای نزدیک احداث پالایشگاه نفت بر لزوم آموزش رشته‌های جدید صنعتی و فنی و مهندسی تأکید کرد.
در پایان، علی مهدی‌پور زارمی سرپرست مرکز فنی و حرفه‌ای شهید هاشمی‌نژاد بهشهر، گفت: این مرکز با دارا بودن هشت کارگاه شامل رایانه، برق خودرو، برق صنعتی، PLC، تراشکاری، اتومکانیک، جوشکاری و پرورش قارچ یکی از مراکز مهم فنی و حرفه‌ای استان است.
وی دستیابی به توسعه پایدار، اشتغال کامل، بهره‌وری بنگاه‌های اقتصادی و فناوری پیشرفته را مستلزم توسعه منابع انسانی و ارتقای سطح دانش و مهارت فنی و حرفه‌ای نیروی کار دانست.
به گزارش فارس، از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از یک‌هزار نفر موفق به دریافت گواهینامه مهارتی از مرکز فنی حرفه‌ای شهید هاشمی‌نژاد شدند.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول