اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حماسه جاودان/18

محمودی: بیداری اسلامی نشان از فرا ملی بودن انقلاب دارد

خبرگزاری فارس: رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان‌های استان تهران با اشاره به ویژگی‌های انقلاب اسلامی گفت: بیداری اسلامی نشان از فرا ملی بودن انقلاب دارد.

محمودی: بیداری اسلامی نشان از فرا ملی بودن انقلاب دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محسن محمودی دقایقی پیش که میهمان برنامه زنده صبح بخیر ایران شبکه اول سیما بود، با اشاره به ریشه‌های قیام 15 خرداد گفت: پس از رحلت آیت‌الله بروجردی در سال 40 رژیم شاه خیال می‌کرد دیگر خطری از جانب مراجع عظام تقلید، آن حکومت را مورد تهدید قرار نمی‌دهد و رژیم با این خیال دست به نوعی اسلام‌ستیزی در سطح کشور زد که واکنش‌های امام (ره) و دیگر مراجع را در پی داشت.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان‌های استان تهران بیان داشت: دوم فروردین سال 42 و در مدرسه فیضیه مراسم بزرگی در حال برگزاری بود که دژخیمان رژیم با حمله به آن حوزه، روحانیون و مردم را وحشیانه به شهادت رساندند و این حادثه مقدمه‌ای برای 15 خرداد شد.

وی در ادامه افزود: عصر روز عاشورای سال 42 امام (ره) در سخنانی خطاب به شاه جملات اعتراض‌آمیز را شجاعانه بیان کردند و این سخنان سبب شد سحر همان روز امام (ره) دستگیر شوند.

محمودی خاطرنشان کرد: آن روز و بدون هیچ وسیله اطلاع‌رسانی به سرعت از سحر و زمان دستگیری امام (ره) تا صبح همان روز این خبر در تمام کشور از جمله ورامین منتشر شد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان‌های استان تهران گفت: ورامین یک منطقه کشاورزی بود که به حسب ظاهر باید بابت اصلاحات ارضی شاه ممنون و خوشحال باشد، اما اینها 20 کیلومتر را پای پیاده برای اعتراض به دستگیری به سمت تهران حرکت کردند و اگر در پل باقرآباد نیروهای رژیم سد راه این دلیرمردان نمی‌شدند تا تهران می‌رفتند.

وی ادامه داد: اگر آن روز همه شهرهای ایران مانند ورامین به حرکت می‌افتادند، قطعا انقلاب اسلامی پیروز می‌شد.

امام جمعه موقت ورامین عنوان کرد: جمعیت کفن‌پوشان ورامین آن روز حدود 4 هزار نفر بود، اما کیفیت حرکت بسیار زیاد بود، کفن‌پوشان غسل شهادت کردند، زن‌ها آنها را از زیر قرآن عبور دادند، 12 محرم بود، روز بنی اسدی بود و دقیقا همان معیارهای روز عاشورا تکرار شد، کفن‌پوشان شعار «خمینی خمینی تو زاده حسینی» را سر می‌دادند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان‌های استان تهران در ادامه با تاکید بر اینکه تاریخ نمی‌تواند 15 خرداد را جدا از ورامین بداند، عنوان کرد: زمانی که رئیس ساواک روی پل باقرآباد اخطار داد که برگردید، کفن‌پوشان گفتند ما اهل کوفه نیستیم، یا امام(ره) را آزاد کنید یا بر نمی‌گردیم، همه کشور خبر دستگیری امام(ره) را داشتند اما تنها ورامین، پیشوا و روستای محمدآباد عرب‌ها به این کیفیت حرکت کردند.

امام جمعه موقت ورامین گفت: بهترین درس 15 خرداد به ما این است که هر روز می‌تواند عاشورا باشد، هر سرزمین می‌تواند کربلا باشد، تنها باید حسین زمان را شناخت، شهدای 15 خرداد حسین زمان را شناختند، اعلام کردند زیر پرچم حسین(ع) هستند، ما باید ببینیم زیر پرچم چه کسی هستیم، امروز به برکت این خون‌های پاک حکومت ولایت فقیه که مترقی‌ترین نوع حکومت در دنیا است ارائه شده است، باید ولایت فقیه را خوب شناخت.

وی بیان داشت: در فتنه سال 88 همین مردم ورامین و وارثان قیام 15 خرداد کفن‌پوش به تهران و بیت مقام معظم رهبری آمدند تا اعلام کنند حسین(ع) زمان را شناختند، در این بین پیرمردهایی بودند که در 15 خرداد 42 هم حضور داشتند و می‌گفتند ما آن روز برای دفاع از امام(ره) و امروز برای دفاع از رهبر عزیز آمدیم.

محمودی گفت: در روز عاشورا از امام دفاع می‌کردند و در 15 خرداد 42 از نایب امام(عج)، آن روز امام(ع) را می‌دیدند اما در 15 خرداد بسیاری از این کفن‌پوشان حتی حضرت امام(ره) را ندیده بودند، اما اعتقادات مذهبی این مردم سبب حرکت شد، در منطقه ورامین بالغ بر 40 امامزاده از فرزندان و نوادگان اهل بیت علیهم‌السلام داریم، شهید مدرس در ورامین رفت و آمد می‌کرده است، مردم منطقه ریشه‌های اعتقادی فراوانی دارند.

امام جمعه موقت ورامین در پایان تاکید کرد: عامل این جنبش‌ها و حرکت‌ها دین و اعتقادات مردم بود، انقلاب اسلامی فرا ملی است و بنابراین امروز حزب‌الله لبنان، عراق، مصر و ... نتیجه این انقلاب است، بسیاری از کارشناسان معتقدند 15 خرداد کودکی انقلاب، 22 بهمن جوانی و بیداری اسلامی در کشورهای منطقه سن جا افتادگی انقلاب اسلامی است.

انتهای پیام/ب10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول