اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دفتر نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه در مازندران:

نمازهای جمعه موجب بیداری اسلامی در جهان شد

خبرگزاری فارس: مسئول دفتر نمایندگی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه در مازندران گفت: نمازهای جمعه موجب بیداری اسلامی در جهان شد.

نمازهای جمعه موجب بیداری اسلامی در جهان شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نور، حجت‌الاسلام محمد قاسمی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای اداری و تودیع امامان جمعه قبل و جدید نور بیان داشت: چهار امام جمعه شهید گواه اهمیت جایگاه نماز جمعه در نظام اسلامی است.

وی اظهار داشت: اهمیت این جایگاه به ‌حدی است که هر هفته بیش از 700 خطیب جمعه منویات ولی امر مسلمین را در خطبه‌ها ایراد و تبیین می‌کنند و سهم استان مازندران در این امر مهم وجود 35 خطیب جمعه و انجام این فریضه است.

امام جمعه موقت ساری تقویت تقوی، بصیرت‌افزایی و آگاهی‌بخشی را از وظایف ائمه جمعه دانست و ابراز داشت: در فتنه 88 همین خطبای جمعه توانستند با ایراد بیانات خود منویات رهبر معظم انقلاب را تبیین و با بصیرت‌افزایی توطئه را خنثی کنند.

مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در استان مازندران تصریح کرد: تلاش خطبای جمعه استان در آن برهه به‌حدی بود که هیچ خلائی مشاهده نشد و مشکلی در استان ولایی مازندران به وجود نیامد.

قاسمی تصریح کرد: مردم مازندران پیرو جریانی هستند که منتسب به امامت و ولایت است و این را تاریخ اسلام و شیعه گواهی می‌دهد و تاریخ انقلاب و دفاع مقدس نیز صحت آن را تائید موکد دارد.

امام جمعه موقت ساری ادامه داد: همه ما نسبت به نهاد نماز جمعه و برپایی آن مسئولیم و باید تلاش کنیم که این فریضه سیاسی الهی هرچه باشکوه‌تر در جای جای میهن اسلامی با قدرت و صلابت برگزار و شرایط حضور نمازگزاران نیز فراهم شود.

وی نماز جمعه را موجب بیداری اسلامی ملت‌ها دانست و افزود: امروز وعده دیدار این ملت‌ها در یمن، مصر، لیبی و ... نماز جمعه است و با همین نماز جمعه‌ها بیداری اسلامی محقق شد و پیروزی هم از آن این ملت‌های نمازگزار جمعه است.

مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در استان مازندران در پایان حکم انتصاب حجت‌الاسلام رحمان باقرزاده را قرائت و به وی تحویل داد.

حجت‌الاسلام باقرزاده قبل از این امام جمعه غربی‌ترین شهر مازندران (رامسر) بود.

انتهای پیام/ش20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول