اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سابق سازمان حج و زیارت:

بیداری اسلامی ریشه در اندیشه‌های امام‌خمینی(ره) دارد

خبرگزاری فارس: رئیس سابق سازمان حج و زیارت کشور با اشاره به ویژگی‌های بارز شخصیت امام‌خمینی(ره)، گفت: بیداری اسلامی ریشه در اندیشه‌های امام‌خمینی(ره) دارد.

بیداری اسلامی ریشه در اندیشه‌های امام‌خمینی(ره) دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، علی لیالی پیش‌ازظهر امروز در ویژه برنامه ارتحال امام‌خمینی(ره) که با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان استانی در صحن جدید مسجد جامع سنندج برگزار شد، اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران و رهبری‌های عالمانه امام‌خمینی(ره) در استقرار این نظام الهی از جمله حوادث بزرگ قرن اخیر بوده و باید بیش از پیش به این مهم پرداخته شود.

وی افزود: اندیشه‌های ناب امام راحل و پیروی مردم ولایت‌مدار ایران اسلامی از این رهبر فرزانه موجب شد که جنس انقلاب ایران و اهداف و دستاوردهای این خیزش عظیم مردمی همچون انقلاب‌های متعدد در کشورهای مختلف نباشد و رویکرد و نگاهی نو برای حکومت دین و آموزه‌های الهی بر جامعه را به جهانیان معرفی کرد.

رئیس اسبق سازمان حج و زیارت کشور در این مراسم تصریح کرد: امروز انقلاب اسلامی ایران و آرمان‌ها و دستاوردهای این حرکت عظیم مردمی محدود به داخل کشور نبوده و روز به روز شاهد گسترش آرمان‌های انقلاب به سایر نقاط جهان هستیم.

لیالی از اندیشه‌های متعالی امام‌خمینی(ره) به‌عنوان یکی از مهم‌ترین عوامل نشر و ماندگاری آرمان‌های انقلاب اسلامی و صدور دستاوردهای عظیم انقلاب به سایر نقاط جهان عنوان کرد و افزود: امروز تفکر مردم کردستان با مردمان دیگر استان‌های کشور در شمال و جنوب و شرق و غرب ایران اسلامی همسان بوده و این مهم نشأت گرفته از اتحاد و همدلی برگرفته از اندیشه‌های وحدت‌بخش امام راحل و نایب برحقشان است.

وی خاطرنشان کرد: امام‌خمینی(ره) با ارائه نظامی سیاسی مبتنی بر آموزه‌های دینی به جهانیان نوعی حکومت را معرفی کرد که نه تنها با شکست و انحطاط مواجه نشد بلکه قله‌های عظیم اقتدار و افتخار را روز به روز فتح می‌کند و شاهد این مدعا پیشرفت‌های گسترده ایران اسلامی در عرصه‌های علم و فناوری، اقتصاد و سیاست است که همه جهانیان را به حیرت آورده است.

لیالی افزود: هم‌اکنون در کشورهای سکولاری نیز غالب مردمشان به سوی نظام دینی روی آورده و با انواع باورهای ضددینی و سکولاری به‌شدت مخالفت می‌کنند و امروز جوانان مسیحی با الگو قرار دادن نظام دینی ایران به سوی تحولی شگرف حرکت می‌کنند.

وی اظهار کرد: امام‌خمینی(ره) با اندیشه‌های متعالی خویش به مسلمانان و مستضعفان دنیا نشان دادند که مقابله با مظاهر طاغوت کاری بس بزرگ‌تر از مقابله با خود طاغوت است چراکه مظاهر طاغوت در صورت غفلت جوامع به‌وجود آمده و تا ابد تاریخ وجود خواهد داشت.

انتهای پیام/صا10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول