اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران:

کشورهای منطقه با اندیشه‌های ناب امام‌‌ (ره) ‌بیداری اسلامی ‌را ‌به راه انداختند

خبرگزاری فارس: رئیس دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران گفت: ‌کشورهای منطقه با اندیشه‌های ناب امام‌‌ (ره) ‌بیداری اسلامی ‌را ‌به راه انداختند.

کشورهای منطقه با اندیشه‌های ناب امام‌‌ (ره) ‌بیداری اسلامی ‌را ‌به راه انداختند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، عباس سلیمی‌نمین ظهر امروز در همایش امام‌خمینی (ره) و بیداری اسلامی در خراسان‌جنوبی اظهار داشت: نخستین نکته در بیداری اسلامی تسلط استبداد و استعمار است.

وی با بیان اینکه فرهنگ شیعه یک فرهنگ زنده، پویا و انقلاب‌آفرین است، گفت: این فرهنگ، فرهنگی است که از اندیشه‌ها و روش علی (ع) تغذیه می‌کند.

رئیس دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران تصریح کرد: ما بر اساس تدابیر مقام معظم رهبری باید هوشیار باشیم که بیداری اسلامی در منطقه کمرنگ نشود و در این راستا مجلس شورای اسلامی نقش ویژه‌ای دارد.

سلیمی‌ نمین یادآور شد: بیداری اسلامی که امروز در منطقه جاری شده، بی‏شک مدیون اندیشه‏‌های حضرت امام‌خمینی (ره) است.

وی تصریح کرد: اگر در حال حاضر شاهد بیداری کشورهای اسلامی یکی پس از دیگری هستیم، این امر مدیون هدایت و راهنمایی امام‌خمینی (ره) است.

رئیس دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران با بیان اینکه کشورهای اسلامی الگو و مسیر خود را از انقلاب اسلامی ایران گرفته‌اند، افزود: انقلاب اسلامی به برکت تلاش‌های مبارزاتی امام خمینی(ره) با حکومت دست‌نشانده رژیم پهلوی شکل گرفت.

سلیمی نمین یادآور شد: رژیم پهلوی به عنوان رژیم دست‌نشانده قدرت‌های اروپایی و آمریکایی هیچ اراده‌ای از خود برای اداره کشور نداشت و سال‌های سال کشور در اختیار استعمارگران بود.

وی خاطر نشان کرد: امروز بسیاری از کشورهای مسلمان برای اینکه بتوانند خود را از ظلم و جور حاکمان ظالم برهانند اندیشه‌های ناب امام‌خمینی (ره) را سرلوحه و الگوی خود قرار دادند و با پیروی از این اندیشه‌ها موفق شدند جریان اسلامی و انقلابی بزرگ را در کشور خود حاکم کنند.

رئیس دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران با اشاره به اینکه اسلام عامل اصلی ایجاد اتحاد بین ملت ایران است، گفت: تأکید بر اسلامیت عاملی مؤثر در ایجاد وحدت و قدرت ملی در میان کشورهای اسلامی است.

سلیمی نمین با اشاره به اینکه تمامی فاکتورهای انقلاب اسلامی که توسط حضرت امام بنیانگذاری شد در انقلاب کشورهای منطقه نمایان است، ادامه داد: این تحولات حاصل تفکرات اسلامی و ناب امام است.

وی با بیان اینکه هیچ آرمان دیگری به جز اسلامیت در جامعه اسلامی نمی‌تواند عامل وحدت و قدرت ملی شود، خاطر نشان کرد: تنها اسلام است که می‌تواند در این راستا موفق باشد.

انتهای پیام/ش20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول