اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دفتر مقام معظم رهبری:

بیداری اسلامی کاخ شیشه‌ای ظالمان را درهم می‌شکند

خبرگزاری فارس: رئیس دفتر مقام معظم رهبری گفت: مسلمانان جهان از حرکت بیدارگرانه ملت ایران الهام گرفته و علیه حکومت‌های سرسپرده شوریده‌اند و به زودی کاخ شیشه‌ای ظالمان را فرو خواهند ریخت.

بیداری اسلامی کاخ شیشه‌ای ظالمان را درهم می‌شکند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام والمسلمین محمد محمدی‌گلپایگانی عصر امروز در اختتامیه نخستین همایش نخبگان شاهد و ایثارگر در دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های قم اظهار داشت: از زمانی که نهضت آزادی‌خواهی با الهام از منابع دینی در ایران آغاز شد، همواره مرجعیت به عنوان یک نهاد مورد وثوق مردم در مرکزیت این حرکت‌ها قرار داشته است.

وی ادامه داد: می‌توان شروع این حرکت‌ها را به صدور فرمان تحریم تنباکو در زمان ناصرالدین‌شاه مربوط دانست که سبب ایجاد یک حرکت ضداستعماری در سراسر کشور شد.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری افزود: لغو قرارداد تحریم تنباکو کار آسانی نبود، بلکه یک حرکت عظیم ملی و دینی بود که دست انگلیس و روسیه را از دامان این کشور کوتاه کرد.

وی با اشاره به شرایط دوران ناصرالدین‌شاه خاطر نشان کرد: ناصرالدین‌ شاه یک فرد بی‌کفایت بود از این‌رو تمام امور کشور را به اطرافیان خود که سرسپرده انگلیس بودند، سپرده بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی‌گلپایگانی ابراز داشت: قرارداد تنباکو که با انگلیسی‌ها منعقد شد تنها به مسئله تنباکو محدود نمی‌شد، بلکه اختیار بسیاری از معادن و ثروت‌های عمومی را به انگلیس می‌داد و در عین حال برای ساکت نگهداشتن روسیه در قبال این امتیازدهی به انگلیس، این کشور سعی داشت بسیاری از منابع کشور در استان‌های شمالی را به یغما ببرد.

وی افزود: نهضت تحریم تنباکو نشان داد مرجعیت بیدار و آگاه چه تاثیر شگرفی می‌تواند در تمام امور سیاسی، اقتصادی و اجتماعی جامعه اسلامی داشته باشد.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری گفت: همین نهضت تحریم تنباکو بود که در سال‌های آتی سبب شد تا نهضت مشروطه شکل بگیرد و روحانیت به طور جدی وارد عرصه سیاسی شود.

وی با اشاره به انحرافاتی که در نهضت مشروطه به وجود آمد عنوان داشت: تمام حرکت‌های اصلاحی روحانیون تا پیش از انقلاب اسلامی به انحراف کشیده شدند چرا که هیچ یک از این حرکت‌ها اصلاح را از ریشه آغاز نکرده بودند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی خاطر نشان کرد: امام خمینی (ره) با شجاعت بی‌نظیری که داشت اصلاح را از ریشه آغاز کرد و از همان سال 42 تاکید می‌کرد که سلطنت در کشور نمی‌تواند پایدار باشد.

وی افزود: امام خمینی(ره) هر چه داشت در راه آزادی کشور از استبداد و استکبار و استقرار اسلام داد و همین اخلاص و فداکاری نیرویی به او داده بود که در راه خدا از هیچ چیز هراس نداشت.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری گفت: امام خمینی(ره) اساس و بنیان این نظام اسلامی را در کشور بنا نهاد و با مبارزات خود با مدعیان و منافقین آن را محکم کرد.

وی ادامه داد: مبارزه‌ای که امام خمینی(ره) با منافقین داشت و افشاگری که در رابطه با این گروه عوام‌فریب انجام داد، فتنه‌های آن دوران را از ریشه نابود کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی‌گلپایگانی با اشاره به اینکه امروز این ایستادگی در برابر فتنه‌ها به عهده رهبر معظم انقلاب است افزود: من به عنوان کسی که از نزدیک با ایشان آشنایی دارم شهادت می‌دهم که ذره‌ای هوای نفس در وجود ایشان راه ندارد و هر کاری که انجام می‌دهند، برای رضای خدا و اعتلای اسلام است.

وی با اشاره به فعالیت‌های روزانه رهبر معظم انقلاب اضافه کرد: ایشان با وجود جانباز بودن و مشکل جسمی که دارند، بسیار بیش از دیگران از وقت خود استفاده می‌کنند و یک لحظه از عمر ایشان تلف نمی‌شود.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به موقعیت کنونی انقلاب اسلامی گفت: ایران اسلامی در حال حاضر در اوج عزت و قدرت به سر می‌برد و در جهان منشأ حرکت‌های بسیار بزرگی شده است.

وی خاطر نشان کرد: برای این عزت بسیاری از این ملت در جنگ هشت ساله و موقعیت‌های دیگر از جان و مال خود گذشتند که روحانیت نیز یکی از این قشرهایی است که بیشترین سهم را در این فداکاری‌ها داشته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی‌گلپایگانی اذعان داشت: لازم است فداکارهای روحانیت در هشت سال جنگ تحمیلی به مردم شناسانده شود، تا مردم بدانند که روحانیت تنها سخن نمی‌گوید بلکه در میدان عمل نیز پیشرو است.

وی افزود: مسلمانان جهان از حرکت بیدارگرانه ملت ایران الهام گرفته و علیه حکومت‌های سرسپرده شوریده‌اند و به زودی کاخ شیشه‌ای ظالمان را فرو خواهند ریخت.

انتهای پیام/ش10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول