اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی استان اردبیل:

بیداری اسلامی ثمره دوراندیشی امام راحل است

خبرگزاری فارس: رئیس اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی استان اردبیل گفت: بیداری اسلامی ثمره دوراندیشی و تفکر بالنده امام راحل است که روز به روز نیز ابعاد آن روشن می‌شود.

بیداری اسلامی ثمره دوراندیشی امام راحل است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حامد علامتی صبح امروز در جمع دانش‌آموزان اتحادیه انجمن‌های دانش‌آموزی استان اردبیل اظهار داشت: در حالی موج بیداری اسلامی جهان را فرا گرفته است که تنها سه دهه از پیروزی انقلاب و نوید امام راحل به امت‌های اسلامی گذشته است و به یقین می‌توان گفت که در این سه دهه تومار استکبار جهانی به هم پیچیده و ارزش‌های انقلاب و اهداف جامعه اسلامی و نبوی تحقق عینی و عملی یافته است.

وی امام راحل را در عصر معاصر پرچمدار آزادی امت‌های آزاد دنیا از یوغ استکبار جهانی اعلام کرد و افزود: در حالی که چند دهه پیش صدای استخوان‌سوز ظلم و تعدی نظام استکباری در هر گوشه‌ای از این جهان به گوش می‌رسید امروز به برکت ایران اسلامی و اندیشه تابناک امام راحل ملت‌ها بیدار شده و خود را از دست چپاولگران روزگار نجات دادند.

علامتی تصریح کرد: محبت قلبی که بین امام و جوانان برقرار بود نشان از پاکی و صداقت و اعتماد امام به جوانان بود که امروز در عرصه‌های مختلف ثمره و نتیجه این حسن اعتماد را می‌توان مشاهده کرد.

این مسئول با یادآوری این‌که تمام سیره و سلوک امام راحل درس آموزشی برای رهبران دنیا است، خاطرنشان کرد: امام با اخلاق، معنویت، اعتقاد و خودباوری بر قلب‌ها حاکمیت داشت و اگر حاکمان امروز به معیار و محک بنیان‌گذار کبیر انقلاب در ایجاد ارتباط دوسویه با مردم و نظام فکر کنند به یقین می‌توانند شایسته‌ترین تدبیر را در اداره جامعه و امور به کار گیرند.

وی در ادامه سخنان خود خاطر نشان کرد: امام راحل با دوراندیشی و جامع‌نگری همیشه در صدد احیای حق و دفاع از حق و حقوق مظلوم بود و در برپایی حکومت الهی بر پایه ولایت فقیه حرکتی را پایه‌گذاری کرد که امروز مورد اقبال دیگر ملت‌ها و کشورهای آزادیخواه است.

به گزارش فارس، رئیس اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی استان اردبیل با یادآوری این‌که در کنار رفتار پدرانه و مهربانانه با جوانان و بسیاری از دلسوختگان این انقلاب امام با قاطعیت تصمیم گرفته و آن را عملیاتی می‌کرد، اضافه کرد: هر چند عده‌ای سعی می‌کردند که در این حرکت تاریخی خللی به وجود آورند اما نقش امام در رهبری جامعه و انقلاب اسلامی بی‌بدیل و ماندگار است.

وی در ادامه سخنان خود بیان کرد: امروز نیز نایب برحق آن امام سفر کرده رهبر معظم انقلاب مدافع ارزش‌ها، اخلاق و معنویت در جامعه و حرکت‌های غرورآفرین جوانانی است که در صیانت از این نظام شب و روز نمی‌شناسند و بالاترین حرکت و معیار خود را دفاع از اسلام و انقلاب قرار دادند.

علامتی به ابعاد شخصیتی امام آمیختگی سیاست و دیانت در رفتار و سلوک آن حضرت اشاره کرد و ادامه داد: امام راحل هرگز از مواضع اصولی و قانونی بیان شده در مکتب اسلام و قرآن کریم کوتاه نیامد و در این راه از هیاهوی دشمن ترس و واهمه‌ای به دل راه نداد که این خود بزرگ‌ترین درس برای رهبران صالح جهان می‌تواند باشد.

این مسئول گفت: در سالگرد رحلت پیر جماران دانش‌آموزان استان در قالب اتحادیه انجمن‌های اسلامی و دیگر تشکل‌ها عزادار امام بزرگوار می‌باشند که ما در کنار برپایی ایستگاه‌های صلواتی در روز 14 خرداد به عزیمت کاروان دانش‌آموزی به مرقد مطهر امام اقدام کردیم تا دانش‌آموزان با حضور در مراسم سالگرد ارتحال ملکوتی امام عظیم‌الشأن با آرمان‌های آن سفر کرده همیشه زنده تجدید میثاق کرده و برتداوم راه امام پافشاری کنند.

انتهای پیام/ع10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول