اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر حوزه‌های علمیه مازندران:

بیداری اسلامی همان اندیشه‌های امام راحل است

خبرگزاری فارس: مدیر حوزه‌های علمیه استان مازندران گفت: بیداری اسلامی در دنیا همان اندیشه‌های امام راحل است.

بیداری اسلامی همان اندیشه‌های امام راحل است

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، حجت‌الاسلام ابوالقاسم طاهری بعدازظهر امروز در جمع مسئولان و کارکنان اداره کل ورزش و جوانان مازندران به مناسبت فرارسیدن رحلت امام و قیام 15 خرداد با بیان اینکه اهداف امام راحل باید در جامعه اسلامی به‌درستی تبیین شود، اظهار داشت: بعد از 30 سال پیروزی انقلاب آثار ظهور اسلام و طلوع دوباره عرفان اسلامی در اقصی نقاط جهان احساس می‌شود که نشان از مبارزه با اندیشه‌های سکولاریسم در جهان است.

وی به بیداری اسلامی به سبک ایرانی در کشورهای اسلامی جهان اشاره کرد و گفت: عرفان اسلامی موجب شد تا بیداری اسلامی به سبک ایرانی در کشورهای دنیا ترویج یابد که این بیداری اسلامی همان اندیشه‌های امام راحل است.

طاهری به کشورهایی که مبارزه با سکولاریسم را آغاز کردند اشاره کرد و بیان داشت: کشورهایی همچون مصر، لیبی، کشورهای شمال غربی آفریقا همه مانند آتش زیر خاکستر هستند و منتظر حوادثی هستند که نشان از بیداری اسلامی دارد.

وی ادامه داد: بیداری اسلامی مختص کشورهای اسلامی نیست، بلکه به کشورهای غربی نیز کشیده می‌شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: جنبش وال‌استریت نمونه‌ای از بیداری اسلامی در غرب است.

وی نهضت بازگشت به دین را چیزی شبیه سکولاریسم و فمنیسم که نهضت فکری‌اش در اروپا در حال رشد است دانست و گفت: نهضت بازگشت به دین دانشگاه‌های اروپایی را در برگرفته و در حال پیشروی و همچنان بازارعرفان‌های کاذب را داغ کرده است.

مدیر حوزه‌های علمیه مازندران با بیان اینکه در بررسی مذاهب فکری و اسلامی نتیجه آن عرفان شیعی حاصل می‌شود، خاطرنشان کرد: امام راحل در نامه‌ای به گورباچف تنها عرفان اسلامی را منبع مهمی برای شناخت دین اسلام معرفی کرد.

وی با تاکید بر اینکه در ایام سالگرد امام راحل باید به منویات و بیانات این رهبر فرزانه توجه شود، تصریح کرد: پدیده دعای کمیل بعد از انقلاب اسلامی مورد توجه همه جهان قرار گرفت.

طاهری با اشاره به اینکه تنها عرفان شیعی که از سوی استکبار مورد مطالعه قرار گرفت دعای کمیل بود، اظهار داشت: غربی‌ها معتقد بودند این عرفان می‌تواند منجی بشر باشد که به مرور برای محو کردن آن تلاش کردند.

وی اضافه کرد: تعطیلی دعای کمیل برنامه‌ای بود که جایگزین برای آن پیدا شد و از مبنا بودن در بین مردم خارج شد.

این مسئول با اشاره به اینکه سیاستمداران یهودی به تعبیری ایران را ابرقدرت اسلامی و شیعی می‌دانند، ابراز داشت: آنان معتقدند که ایران با دین اسلام می‌تواند شبه قاره هند و قاره آفریقا را تصرف کند.

وی در سخنانش به پیشرفت علم در دنیای سرمایه‌داری اشاره کرد و گفت: رهبری تاکید بر پیشرفت علم دارد تا در این بخش به سیطره دشمن در‌نیاییم.

طاهری اظهار داشت: در سالی که بر فرمان رهبر سال جهاد اقتصادی نامگذاری شد، این است که دشمن اقتصاد کشور را در دست نگیرد و وابستگی اقتصادی به کشورهای دیگر نداشته باشیم.

وی در سخنانش با تاکید بر اینکه بیداری اسلامی دنیای غرب ناشی از تفکر امام راحل است، خاطرنشان کرد: روزهای نخست انقلاب پنج میلیون ایرانی به استقبال رهبری رفتند و به مناسبت رحلت امام راحل 10 میلیون ایرانی در مراسم تشییع ایشان حضور یافتند.

مدیر حوزه‌های علمیه مازندران تصریح کرد: تفکر امام راحل برای دشمن خطرناک است.

وی مبنای سیاسی و حکومتی اسلام را حکومت امامت بر امت دانست و یادآور شد: مبنای اسلام که امامت و ولایت است مورد هدف دشمن قرار گرفته و درصدد بایکوت کردن آن است.

انتهای پیام/ش10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول