اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کوهبنان:

آثار تفکر امام راحل در بیداری اسلامی مشهود است

خبرگزاری فارس: امام جمعه کوهبنان گفت: امروز بعد از 2 دهه از ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی آثار تفکر حضرت امام خمینی (ره) را در کشورهایی نظیر مصر، تونس، بحرین، یمن و عربستان می‌توان دید.

آثار تفکر امام راحل در بیداری اسلامی مشهود است

حجت‌الاسلام عباس صالح‌نیا امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کوهبنان با گرامیداشت بیست و سومین سالروز ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا 15 خرداد اظهار داشت: حضرت امام خمینی (ره) از شخصیت‌های منحصر به فردی هستند که در تاریخ تشیع و اسلام تاکنون همتایی برای ایشان نیامده است.

وی افزود: حضرت امام خمینی (ره) با تفکر و اندیشه‌های والایی که بر گرفته از قرآن مجید و احادیث اسلامی بود بنیانگذار نظامی شد که اسلام را بر این  کشور حاکم کرد و امروز آثار مثبت این انقلاب و نظام در سایر کشورهای اسلامی بروز و ظهور کرده است.

صالح‌نیا تصریح کرد: حضرت امام راحل در دو زمینه مبارزه‌ای طولانی و مستمر داشتند، اول اینکه مبارزه با طاغوت و مقررات غیر اسلامی که در این سرزمین حاکم بود و با پیروزی انقلاب اسلامی و فروپاشی حکومت 2 هزار و 500 ساله شاهنشاهی و برقراری نظام مقدس جمهوری اسلامی  این امر اصلاح شد و دوم اینکه مبارزه با کسانی که از نظر فکری با اسلام و حضرت امام راحل موافق نبودند و اسلام را جدای از سیاست می‌دانستند.

وی اذعان داشت: مـردم ایـران اسلامی و مسلمانان انقلابى جهان حق داشتند در رحلت امام این چنین ضجه کنند و صحنه‌هایى پدید آورند که در تاریخ نمونه‌اى بـدیـن حجم و عظمت براى آن سراغ نداریـم.

صالح‌نیا عنوان کرد: آنان کسـى را از دست داده بودند کـه عزت پایمال شـده‌شان را بـاز گردانده بود، دست شاهان ستمگر و دست‌هاى غارتگران آمریکایى و غربى را از سرزمینشان کوتاه و اسلام را احیا کـرده بود و هیچ قلـم و بیـانـى قادر نیست، ابعاد حادثه و امواج احساسات غیر قابل کنترل مردم را در آن روزها توصیف کند.

امام جمعه کوهبنان بیان داشت: حضرت امام خمینی (ره) در وصیت‌نامه سیاسی و الهی خود آرزو کردند نوری از این انقلاب اسلامی در سایر کشورها پرتو افکن شود که امروز بعد از دو دهه از رحلت آن یار سفر کرده آثار تفکر حضرت امام را در کشورهایی نظیر مصر، تونس، بحرین، یمن و عربستان می‌توان دید که امیدوارم این حرکت های اسلامی هر چه زودتر به نتیجه برسد و حاکمیت اسلام و قرآن را در کشورهای اسلامی شاهد باشیم.

وی تصریح کرد: امروز راه حضرت امام خمینی (ره) و تفکر ایشان در رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله‌ خامنه‌ای تدوام یافته است و امیدواریم پرچمی که در این کشور به نام اسلام و قرآن به اهتزاز در آمده با دستان رهبر فرزانه انقلاب به دست صاحب اصلی آن صاحب عصر و زمان (عج) داده شود.

انتهای پیام/ی20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول