اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون کنسولی وزیر امورخارجه -2:

مسلمانان غربی پایه‌گذاران اصلی بیداری اسلامی بودند

خبرگزاری فارس: معاون کنسولی وزیر امور خارجه گفت: مسلمانان ساکن در کشورهای غربی، از بنیان‌گذار اصلی ایده بیداری اسلامی در کشورهای منطقه بوده‌اند.

مسلمانان غربی پایه‌گذاران اصلی بیداری اسلامی بودند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حسن قشقاوی، ظهر امروز در چهارمین نشست هم‌اندیشی اساتید و دانشجویان نخبه دانشگاه‌های آزاد سراسر کشور که در هتل گلستان امام رضا(ع) مشهد برگزار شد، اظهار داشت: علاوه بر تاثیر خاص انقلاب اسلامی ایران و رهبری امام خمینی(ره) در بیداری اسلامی کشورهای منطقه، باید برای مسلمانان غربی نیز سهم بسیار ویژه‌ای قائل باشیم.

معاون کنسولی وزیر امور خارجه تاکید کرد: در واقع انقلاب اسلامی ایران، طلیعه روشنگری‌های فعلی در جهان است.

قشقاوی با اشاره به چالش‌های موجود در دنیای غرب، ادامه داد: غرب در حوزه‌هایی مانند خانواده، اخلاق‌مداری و هم‌چنین تامین صلح پایدار دارای مشکلات بنیادی است.

وی گفت: غربی‌ها به‌ دلیل تفکرات سکولاریستی، نتوانستند زناشویی پایدار ایجاد کنند و توجه به مقوله اخلاق نیز روز به روز در کشورهای غربی، کم‌رنگ‌تر می‌شود.

معاون کنسولی وزیر امور خارجه افزود: در حوزه تامین صلح پایدار نیز، تصور می‌رفت که جامعه جهانی با عبرت گرفتن از حوادث مربوط به جنگ جهانی اول و دوم و هم‌چنین بمباران هسته‌ای ناکازاکی و هیروشیما، دست از جنگ‌طلبی بردارد، اما جنگ‌های اخیر صحت این مسئله را دچار تردید اساسی کرده است.

وی خاطرنشان کرد: برای مثال و بر طبق توافقات موجود در npt، قرار بود از سویی انرژی هسته‌ای در اختیار همه کشورها قرار بگیرد و از سوی دیگر، خلع سلاح نیز انجام شود، اما این توافقات تنها در حد حرف باقی مانده است.

قشقاوی تاکید کرد: یکی دیگر از چالش‌های اساسی جمهوری اسلامی ایران با غرب، استخراج بی‌رویه منابع طبیعی از سوی کشورهای غربی است که این امر در کنار گسترش گازهای گلخانه‌ای، مخاطراتی بسیار جدی را به‌ وجود آورده و باید هر چه سریع‌تر در این زمینه چاره‌اندیشی شود.

معاون کنسولی وزیر امور خارجه یادآور شد: ایران به‌ هیچ وجه پیش‌گام در تحریم‌ها نبوده و این سردمداران غربی هستند که با ابزارهای مختلف، درصدد بایکوت دیپلماتیک ایران و رسیدن به اهداف خود هستند.

وی در خاتمه درخصوص مذاکرات ایران و 1+5 در بغداد گفت: این مذاکرات در ادامه نشست استانبول، انجام شد و به ‌فضل الهی شاهد نتایج خوبی در این عرصه خواهیم بود.

انتهای پیام/س20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول