اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بعثه مقام معظم رهبری:

امام (ره) رمز جاودانگی را از اسلام دریافت کرد

خبرگزاری فارس: معاون توسعه و مدیریت منابع بعثه مقام معظم رهبری گفت: امام خمینی (ره) رمز جاودانه شدن را از مکتب اسلام دریافت کرد.

امام (ره) رمز جاودانگی را از اسلام دریافت کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حشمت‌الله قنبری در ویژه برنامه "محبوب قرن" در آستانه سالروز ارتحال ملکوتی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران‌ با اشاره به اینکه در باور عمومی همه بر این تصور هستند که بقا‌ فقط ویژه ذات اقدس الهی است و انسان‌ها با مرگ به حاشیه می‌روند، اظهار داشت: بعضی‌ها برای اثبات بقا‌ و جاودانگی خداوند از این باور استفاده می‌کنند که بسیار غلط و اشتباه است.

وی تصریح کرد: خداوند برای اثبات مقام ربانی و کبریایی بودن خود نیازی به حیات و ممات بندگانش ندارد.

قنبری با بیان اینکه خداوند در قرآن کریم در این مورد به مخلوقات خود بشارت می‌دهد، خاطر نشان کرد: خداوند بشارت می‌دهد، کسانی که خود را تحت تربیت الهی قرار دهند و وجه‌الله شوند، جاودانه شده و اصلاً آنها برای فنا شدن خلق نمی‌شوند. 

وی با اشاره به ویژگی‌های موجود در امام خمینی (ره)‌ گفت: این تعلق به دنیا داشتن و جزوی از دنیا شدن موجب نابودی می‌شود، اما کسی که برتر از دنیا شد، تازه پس از مرگ محبوب می‌شود.

قنبری با بیان اینکه امام خمینی (ره) رمز جاودانه شدن را از مکتب دین اسلام دریافت کرد، افزود: ایشان به خوبی دریافت که بقا‌ پیدا کردن و جاودانه شدن تنها در اتصال به دین و پیروی کردن از مکتب قرآن به دست می‌آید.

وی تصریح کرد: امام راحل بر همین اساس امر به معروف و نهی از منکر را برخاسته از آن چه که خداوند تبیین کرده است، ادا کرد، نه آن چه که خودش دلش می‌خواست.

این تحلیل‌گر تاریخ سیاسی اسلام‌ با اشاره به زمان تبعید حضرت امام خمینی (‌ره) عنوان کرد: ایشان با وجود اینکه در زمان تبعید بسیار غریب بود، اما چهره او هرگز شکسته و منفصل نبود، زیرا به خدای خود متصل بود.

وی با بیان اینکه تبعید برای امام مکانی برای برنامه‌ریزی و تبیین یک نظام جامع حکومت دینی و اسلامی شد، گفت: امام راحل از سال 42 تا سال 56 تربیت مردم را تغییر داد و آنان را آماده یک انقلاب بزرگ اسلامی ساخت.

قنبری در بخش دیگری از سخنان خود امام خمینی (ره) را به دور از هرگونه حق و حدی نسبت به خودش معرفی کرد و ابراز داشت: امام راحل‌ هنگام ورود به کشور در پاسخ به سئوال خبرنگاران فرمود، "‌هیچ احساسی ندارم" و این جمله به این معنا نیست که او نسبت به مردم و این استقبال بی‌نظیر دوست‌دارانش بی‌اعتنا است، بلکه این معنا را دارد که او برای به پیروزی رسیدن اسلام و انقلاب هیچ حقی را برای خود و اطرافیان قائل نیست.

وی عنوان کرد: پیغمبر گرامی اسلام (ص) نیز هنگام ورود به مدینه خانه خودش را به شتری سپرد که به فرمانش حرکت می‌کرد تا حقی بر گردن خود و طمع‌کاران نگذارد.

قنبری افزود: امام خمینی (ره) نظامی را معماری کرد که هنوز پس از سال‌ها همان اقتدار را دارد و نشان داد که راه وجه‌الله شدن و جاودانه شدن برای همه انسان ها باز است.

معاون توسعه و مدیریت منابع بعثه مقام معظم رهبری با اشاره به اینکه با همه این پیروزی‌های به وجود آمده، امام بسیار از داخل و خارج کشور در حلقه فساد و فتنه محاصره بود و هزاران گروه ضدانقلاب با انقلاب اسلامی ایران شکل گرفت، بیان داشت: مشکلاتی را که بر امام وارد می‌کردند نه تنها او را از ادامه هدف باز نمی‌داشت، بلکه بر علو درجات وی نیز اضافه کرد و این نشانه اتصال به خدا بود.

وی، امام خمینی (ره) را بسیار شجاع و مسلط بر امور توصیف کرد و افزود: در حالی که یک خط مرزی قدرتمند و یک دشمن گسترده جهانی آمده بود تا هیچ حرکتی در سایه دین انجام نشود و انقلاب را دچار چالش کند، امام فرمود "‌دزدی آمد و سنگی را انداخت".

قنبری مردم ایران را به لحاظ دشمن‌شناسی و تبعیت از امام حق دارای امتیاز دانست و خاطر‌نشان کرد: سعادت کشور ما در این است که همه مردم در هر طبقه از جامعه و طرز تفکری زندگی در سایه ولایت دین اسلام را عزت و سرافرازی خود می‌دانند و از این اصل کوتاه نمی‌آیند.

به گزارش فارس، ویژه برنامه "‌محبوب قرن" به همت کانون فرهنگی تبلیغی روضه‌العباس (ع) و با همکاری اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان برگزار شد و با برنامه‌هایی مانند اجرای گروه همخوانی ذاکران و مدیحه‌سرایی محسن طاهری همراه بود.

انتهای پیام/ب10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول