اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم آبادان در مجلس:

جایگاه ممتاز ایران مرهون اندیشه‌های امام راحل است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم آبادان در مجلس گفت: جایگاه ممتاز بین‌المللی و عمق استراتژیک جمهوری اسلامی ایران مرهون اندیشه‌های ناب امام خمینی (ره) است.

جایگاه ممتاز ایران مرهون اندیشه‌های امام راحل است

سیدحسین دهدشتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان با گرامیداشت پنجاهمین سالگرد قیام الهی 15 خرداد و بیست ‌و سومین سالروز ارتحال ملکوتی امام خمینی (ره) اظهار کرد: قیام پانزده خرداد نقطه عطفی در مبارزات ملت ایران در برابر حکومت پهلوی بود که استمرار یاد و خاطره آن به قیام سراسری 1357 و پیروزی انقلاب اسلامی انجامید.

وی افزود: در واقع این قیام بود که نطفه جمهوری اسلامی را به وجود آورد و اگر نهضت و قیام پانزدهم خرداد با آن ابعاد در آن روز به وجود نمی‌آمد جنبش اسلامی مردم ایران سرنوشت دیگری داشت.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: جایگاه ممتاز بین‌المللی و عمق استراتژیک جمهوری اسلامی ایران مرهون اندیشه‌های ناب امام (ره) و ترویج گفتمان انقلاب اسلامی و ولایت فقیه در اقصی نقاط جهان است.

وی اضافه کرد: با گذشت 23 سال از هجران غم‌بار معمار کبیر انقلاب اسلامی، ظهور بیداری اسلامی در منطقه و نهضت ضد سرمایه‌داری در بلوک غرب بیانگر تأثیرگذار انقلاب و نفوذ اندیشه‌های ناب امام خمینی (ره) در فراسوی جغرافیای ایران اسلامی است.

دهدشتی خاطر نشان کرد: در حافظه تاریخی ایرانیان پانزده خرداد با چند شاخصه شناخته می‌شود که می‌توان از آنها به‌عنوان بسترها و زمینه‌های قیام نام برد.

وی با اشاره به این شاخصه‌ها ادامه داد: حمله به مدرسه فیضیه در دوم فروردین‌ماه 1342 توسط رژیم، سخنرانی مهم امام در 13 خرداد 1342 یعنی در عاشورای سال 1342، دستگیری امام در شب 14 خرداد و شهادت گروهی از طرفداران امام در روز 15 خرداد؛ اما زمینه‌های قیام فراتر از این حوادث بودند.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: در همین راستا با توجه به منویات رهبر معظم انقلاب که پانزده خرداد را مبدأ انقلاب اسلامی دانسته، گرامیداشت این روز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول