اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه مهریز:

تشکیل حکومت به دست امام راحل معجزه تاریخ بود

خبرگزاری فارس: امام جمعه مهریز گفت: تشکیل حکومت به دست امام راحل معجزه تاریخ بود.

تشکیل حکومت به دست امام راحل معجزه تاریخ بود

به گزارش خبرگزاری فارس از مهریز، حجت‌الاسلام علی برهان در خطبه‌های این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه مهریز، تشکیل حکومت به دست امام راحل را معجزه تاریخ دانست و گفت: این موضوع دارد فریاد می‌زند که ای گروه فتنه در طول تاریخ نخواهید توانست صدای اسلام را خاموش کنید.

وی افزود: این هم معجزه است که حضرت امام خمینی (ره) در 15 خرداد طلوع می‌کند و 14 خرداد غروبی غم‌انگیز دارد.

برهان، حکومتی که حضرت امام خمینی (ره) به نام جمهوری اسلامی ایران تشکیل داد را یک حکومت الهی عنوان کرد و گفت: عزتی که امروز شما و همه ملت ایران و حتی مردم کشورهای دیگر اعم از مسلمان و غیر مسلمان به امام می‌گذارند، یک عزت الهی است.

وی ادامه داد: حرکت، قلم و همه کارهای امام برای رضای خدا بود و جز رضایت حق، چیزی را در نظر نداشت و به همین دلیل بود که محبوبیت ویژه‌ای در بین بشریت پیدا کرد.

خطیب نماز جمعه مهریز در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت ایام ماه مبارک رجب بیان داشت: مردم در ماه رجب باید برای ماه پیامبر که همان ماه شعبان است، آماده شوند.

برهان مهم‌ترین و نورانی‌ترین ایام ماه رجب را سیزدهمین روز از این ماه برشمرد.

وی در توصیه‌ای مردم را به شرکت در مراسم معنوی و روح بخش اعتکاف سفارش کرد و افزود: اعتکاف امری مقدس است که باید برای رضای خدا این مراسم را در مساجد جامع هر شهر برگزار کرد.

وی افزود: هفته‌ای که در پیش رو داریم یکی از پر حادثه‌ترین هفته‌های سال است و تولد حضرت علی(ع) و امام جواد (ع‌) و رحلت امام(ره) و 15 خرداد، سالروز انتخاب امام خامنه‌ای به عنوان رهبر، وفات حضرت زینب (س) در هفته آینده است که باید قدر این هفته را دانست.

وی به بیان فضائل و مناقب مولای متقیان حضرت علی(ع) پرداخت و گفت: کسی مثل حضرت علی (ع) نیامده که تولدش در خانه خدا کعبه و غروبش در مسجد کوفه باشد و با جمله «فزت و رب الکعبه» از دنیا برود.

برهان افزود: امام علی(ع) روز سوم که از کعبه تازه و تمیز بیرون می‌آید با مردم صحبت می‌کند و چنین اعجازی سراسر مکه را فرا می‌گیرد، فاطمه بنت اسد وقتی از خانه خدا بیرون می‌آمد گفت من از همه زنان عالم بالاترم، از آسیه، مریم، حوا و از دیگران برترم و از جانب خدا خطاب می‌رسد که نام او را علی بگذار.

وی ضمن محکوم کردن سوزاندن قرآن توسط کفار گفت: جهان کفار گمان می‌کنید با این قرآن سوزاندن، قران تمام می‌شود، نه اینطور نیست بلکه این قرآن زنده‌تر و آبادتر می‌شود و شما با این اقدامتان خباثت خود را به میلیاردها مسلمان نشان می‌دهید.

وی افزود: ما نمی‌دانستیم این کافران این‌قدر بی‌شرم و کینه‌توزند، اینها یک ذره هم شرف و انسانیت ندارند، اینها جوهره وحشی‌گری و گرگ و سگ و خوک پلیدند، این جوهره جهان کفر است.

انتهای پیام/خ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول