اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نویسنده و محقق مسائل اسلامی و انسانی:

نجات جامعه بشری امروز در گرو اطاعت از امام زمان (عج) است

خبرگزاری فارس: نویسنده و محقق مسائل اسلامی و انسانی گفت: امروز بیش از گذشته جامعه بشری برای رسیدن به مدینه فاضله نیاز به اطاعت از امام زمان (عج) دارد.

نجات جامعه بشری امروز در گرو اطاعت از امام زمان (عج) است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، عصر امروز بیست و دومین نشست مهدویت با عنوان آشتی با امام زمان (عج) در سالن اجتماعات دانشگاه امام خمینی (ره) برگزار شد.

محمد شجاعی در این نشست اظهار کرد: مهم‌ترین عامل برای صلح و آشتی با امام زمان (عج) معرفت است.

وی رابطه امام زمان (عج) با انسان‌ها را به دو صورت حقیقی و حقوقی دانست و بیان کرد: امام زمان (عج) خلیفة‌الله است که از طرف خداوند برگزیده شده تا انسان‌ها را به سعادت دنیا و آخرت برساند.

نویسنده و محقق مسائل اسلامی و انسانی زندگی انسان‌ها را به سه بخش تقسیم کرد و افزود: زندگی انسان به سه بخش پیش از تولد، مدت زندگی در دنیا و زندگی پس از مرگ تقسیم می‌‌شود که هر سه مجموعه، رابطه علت و معلولی دارند و خداوند نیز در قرآن کریم می‌فرماید "هیچ خلقتی غیر ریاضی ندارم و 80 بار در قرآن تذکر داده شده است که انسان پس از مرگ جاودانه است".

شجاعی ادامه داد: خداوند در مورد شناسایی انسان‌های مؤمن می‌فرماید که "اگر می‌خواهید بدانید فردی چقدر مؤمن است به مقدار شادی و آرامش او در دنیا نگاه کنید" و همچنین پیامبر اکرم (ص) نیز در این رابطه می‌فرمایند "هر کس را که می‌خواهی ببینی چه قدر مؤمن است به مقدار عشقش به همسرش نگاه کن".

شجاعی راهنمایی انسان در دنیا را برپایه اصل اصالت تخصص او در برخورد با یک سیستم دانست و عنوان کرد: اصل اصالت تخصص به چهار شاخه؛ تعریف سیستم، راه‌اندازی سیستم، بهره‌برداری سیستم و اصلاح بعد از بهره‌برداری سیستم تقسیم می‌شود و در آخرت از انسان این سئوال را می‌کنند که مرجع علمیش در دنیا چه بوده است؟

نویسنده و محقق مسائل اسلامی و انسانی پیرامون شخصیت امام زمان (عج) تصریح کرد: امام زمان (عج) شخصیتی است که تمام علوم مورد نیاز سه مرحله حیات انسان را دارا است و می‌تواند انسان‌ها را راهنمایی کند.

شجاعی خاطرنشان کرد: براساس روایات هنگام ظهور امام زمان (عج) از 27 علم موجود در جهان، که امام زمان (عج) به تمام 27 پایه علم واقف هستند و شخصیتی با این رتبه علمی که به عنوان جانشین خدا روی زمین است، ظهور می‌کند تا انسان‌ها را به خدا برساند.   

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول