اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در جمکران صورت گرفت

تجدید بیعت دانشجویان کشور با امام زمان(عج)

خبرگزاری فارس: اختتامیه همایش بزرگ دانشجویان مهدوی کشور همزمان با سالگرد امامت حضرت مهدی (عج) در مسجد مقدس جمکران برگزار شد.

تجدید بیعت دانشجویان کشور با امام زمان(عج)
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، اختتامیه همایش دانشجویان مهدی یاور کشور در سالروز آغاز امامت حضرت ولی عصر(عج) پنجشنبه شب با حضور 5 هزار دانشجو از سراسر کشور در مسجد مقدس جمکران برگزار شد.

این همایش با قرائت قرآن کریم و اجرای شعر خوانی مهدوی با حضور سید حمید رضا برقعی از شاعران برجسته استان قم آغاز شد و پس از آن حجت الاسلام والمسلمین وافی معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران در سخنانی با ذکر اهمیت حضور دانشجویان در این روز بزرگ در مسجد مقدس جمکران، گفت: سال گذشته 9 نفر از دانشجویان مهدی یاور از دانشگاه اراک برای حضور در این مراسم دچار سانحه شده و جان باختند که به یاد آنان  مرکز اردوهای دانشجویی مسجد مقدس جمکران که مقابل درب شماره پنج قرار دارد را با نام « عصر آفتاب» نامگذاری کردیم.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت توسل به خاندان عصمت و طهارت(ع) اظهار داشت: به قول فرمایش امام صادق(ع) اگر می‌خواهیم که از فتنه‌ها نجات یابیم راهی جز پیشه کردن تقوای الهی و توسل به اهل بیت(ع) نداریم؛ تقوا و توسل حقیقت بندگی است.

در ادامه این مراسم رحیم قربانی رئیس مرکز قرآن و عترت سازمان بسیج دانشجویی با ذکر این مطلب که این همایش بر اساس طرح دانشجویان مهدی(عج) یاور در سال گذشته شکل گرفته است، اظهارداشت: در سال گذشته 313 گروه پنج نفره در قالب این طرح شکل گرفت و امسال این طرح با 313 گروه 14 نفره ایجاد شد.

وی افزود: دانشجویان فعال در این طرح از هفته قرآن وعترت به مدت 14 هفته برنامه‌های مختلفی را پشت سر گذاشتند و با حضور در قم و در سالروز به امامت رسیدن حضرت ولی عصر(عج) در مسجد مقدس جمکران عهدی دوباره با حضرت بستند.

قربانی اظهارداشت: این گونه برنامه‌ها در راستای توسعه فرهنگ ناب مهدوی شکل می‌گیرد و امیدواریم واحدهای دیگر فرهنگی و آموزش کشور نیز با برگزاری این گونه برنامه‌ها دانشجویان و اقشار مختلف مردم را با فلسفه مهدویت آشنا کنیم؛ در واقع در این برنامه باید فعالیت‌های خود را در این حوزه افزایش دهیم.

وی عنوان کرد: امروزه استکبار جهانی باید از این تجمع دانشجویان مهدی(عج) یاور در ایران درس بگیرد که این جوانان که دانشمندان فردای ایران اسلامی هستند هیچ گاه مکتب نورانی مهدوی را  رها نمی‌کنند.

در ادامه این مراسم حجت الاسلام والمسلمین پناهیان در این مراسم در سخنانی به بیان جایگاه فلسفه انتظار و مهدویت در مدیریت جامعه جهانی و ویژگی‌های اصیل جامعه مهدوی پرداخت.

رحیم احمدی روشن، پدر شهید مصطفی احمدی روشن، در این مراسم در سخنانی به ذکر ویژگی‌های شخصیتی این شهید عرصه علم و فناوری پرداخت؛ همچنین در پایان این مراسم، از فعالان دانشجویی در زمینه مهدویت کشور تقدیر شد.

برگزاری مراسم مدیحه سرایی، آخرین برنامه این همایش بود.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول