اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام همتیان خطاب به طلاب:

همیشه به یاد امام زمان باشید

خبرگزاری فارس: مدیرکل تهذیب مرکز مدیریت حوزه علمیه قم گفت: طلاب همیشه یاد و ذکر امام زمان(ع) را در دل داشته باشند و با حضرت درد و دل کنند و نیازها و خواسته‌هایشان را با او درمیان بگذارند.

همیشه به یاد امام زمان باشید
به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد همتیان در جلسه اخلاق این هفته جامعه علمیه امیرالمؤمنین(ع) با ابزار خرسندی از حضور در این حوزه علمیه و دیدار با مسئول، اساتید و سربازان امام زمان(عج) اظهار داشت: جزو نخستین قدم‌های طلبگی این است که قدر و جایگاه خود را بدانید که برای چه چیز و چه کسی به اینجا آمده‌ایم.

وی ادامه داد: «حارث اعور روزی خدمت امیرالمؤمنین(ع) رسید. حضرت فرمودند: چه چیزی تو را به اینجا آورده است. حارث گفت: حُبُّکَ وَالله. به خدا قسم محبت تو مرا به اینجا کشانده است. حضرت فرمود: اگر راست گفته باشی در سه موقف به دادت خواهم رسید: موقف مرگ، موقف صراط و موقف میزان» حال این حدیث را به خاطر داشته باشید که اگر امام زمان(عج) به شما بگوید چه چیزی تو را به اینجا کشانده است؟ بگویید: حُبُّکَ وَالله. به خدا قسم محبت تو مرا به اینجا کشانده است و مطمئناً امام عصر(عج) همان جواب حضرت امیر(ع) را به شما خواهند داد.

مدیرکل تهذیب مرکز مدیریت حوزه علمیه قم در ادامه افزود: به نوکری امام زمان (عج) افتخار کنید و یاد و ذکر ایشان را همیشه در دل داشته باشید و در حجرات خود با امام عصر(عج) مناجات کنید. همانطور که پیامبر(ص) فرمودند: انا و علیٌ ابوا هذِه الاُمَّة، در این زمان هم حضرت ولی عصر(عج) پدر ماست و ما باید با پدر خود درد و دل کنیم و از شیطان و نفس اماره و اعمال خودمان شکایت کنیم و نیازها و خواسته‌هایمان را به ایشان بگوییم و دستمان را از دست حضرتش جدا نکنیم، وگرنه شیاطین دست ما را خواهند گرفت.

وی در ادامه با اشاره به روایتی در مورد ارزش عُمْر افزودند: در روایات فرموده‌اند که شما همان مقداری که به پول حریص هستید به عمرتان هم حریص باشید. ما برای پول خرج کردن مشورت‌های زیادی انجام می‌دهیم که آن را کجا خرج کنیم که بازدهی بیشتری داشته باشد و حال اینکه در مورد مصرف عمر هم باید حریص باشیم. اگر از پیامبر(ص) و ائمه(ع) سئوال کنید که عمرتان را کجا مصرف کنید؛ می‌گویند علم و دانش. پیامبر می‌فرمایند: «انسان باید یا عالم باشد، یا متعلّم باشد، یا مستمع باشد و یا محبّ این سه گروه باشد. اگر کسی غیر از اینها باشد هلاک خواهد شد.»

استاد اخلاق حوزه‌های علمیه در مورد فضیلت علم عنوان کرد: امیرالمؤمنین(ع) هفت دلیل می‌آورد که علم بهتر از ثروت است. یکی از آن دلایل این است که علم داخل کفن می‌رود ولی مال نه. خداوند هم در قرآن (سوره کهف، آیه 103 و 104) می‌فرماید: ورشکسته‌ترین افراد کسانی هستند که تمام عمرشان را در این دنیا گم کرده‌اند و ما برای آنها روز قیامت وزنی قائل نیستیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین همتیان با اشاره به روایاتی مبنی بر فضیلت طالب علم و اینکه تمام جنبندگان برای طالب علم استغفار می‌کنند، اظهار داشت: خداوند در مذمت عالم بی‌معنویت و عالم بی‌عمل می‌فرماید: فَمَثَلُهُ کَمَثَلِ الْکَلْب. عالم بی‌معنویت مانند سگ بیمار می‌ماند و در سوره جمعه می‌فرماید: کَمَثَلِ الْحِمَار. صاحب کتاب معالم در کتابش، حدیثی از پیامبر(ص) نقل می‌کند: عالمی که دل داده دنیا و اهل گناه است، نسبت به دینتان از او بترسید چون او مانند راهزنان است.

مدیرکل تهذیب مرکز مدیریت حوزه علمیه قم در توصیه به طلاب گفت: خوب درس بخوانید و پاکی و نورانیت خود را حفظ کنید. از مرحوم نخودکی اصفهانی پرسیدند که چه شد شما به این مقامات رسیدید؟ ایشان فرمودند سه چیز باعث شد: نخست نماز اول وقت، دوم نماز شب و در آخر لقمه حلال و مرحوم آیت‌العظمی بهجت(ره) از استاد خودشان مرحوم قاضی(ره) نقل می‌کردند: کسی که مقید به نماز اول وقت باشد، اگر به مقاماتی که باید برسد، نرسد آب دهان روی من بیندازد.

حجت‌الاسلام والمسلمین همتیان با ذکر یاد و خاطره امام راحل(ره) و شهدای انقلاب تصریح کرد: امام خمینی(ره) به گردن همه ما حق دارند و این ایام خاطرات روزهای پیروزی انقلاب را یادآوری می‌کنند و همچنین یاد شهدا، آن غیور مردان و جوانانی که با نثار خون مقدس خود در این دنیای تاریک، اسلام را احیاء و نورانی کردند گرامی باد و خداوند بر علو درجات امام راحل(ره) و شهدای گرانقدر ما بیفزاید.

استاد اخلاق حوزه‌های علمیه در انتهای سخنان خود با ابراز خرسندی از برگزاری روزانه کلاس‌های قرآن در این حوزه علمیه ابراز داشت: خیلی خوشحال شدم وقتی که شنیدم در این حوزه علمیه هر روز یک ساعت کلاس قرآن برای همه پایه‌های تحصیلی برقرار است. قدر حوزه خود را بدانید که در رأس آن مسئولی لایق و ارزشمند، بسیار انسان وارسته و عالم ربانی بزرگوار حضور دارد.

انتهای پیام/و۱۰/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول