اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور:

خدمت به حوزه‌های علمیه خدمت به امام زمان است

خبرگزاری فارس: مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور گفت: خدمت به حوزه‌های علمیه،‌ خدمت مستقیمی به حضرت ولی‌عصر(عج) است زیرا ایشان نیز عنایت ویژه‌ای به این امر دارند.

خدمت به حوزه‌های علمیه خدمت به امام زمان است
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله مرتضی مقتدایی در همایش علما،‌ فضلا و طلاب استان آذربایجان غربی که پیش از ظهر امروز در سالن‌ همایش‌های مدرسه علمیه دارالشفا قم برگزار شد ضمن گرامیداشت یوم‌الله 19 اظهار کرد: 19 دی یکی از روزهای تاریخ‌ساز و مهم در انقلاب اسلامی ایران است.
وی افزود: شهادت فرزند ارشد امام خمینی(ره) موجب شد تا مردم‌ عقده‌های خود را از رژیم منحط پهلوی آشکار سازند به همین دلیل حکومت شاهنشاهی تصمیم گرفت در مقاله‌ای توهین آمیز،‌ به امام خمینی(ره) حمله کند اما این کار سبب شد ملت ایران به ویژه مردم قم به خروش آمده و بسیاری از آنها به همراه طلاب و روحانیون به خانه علما و مراجع رفتند.
مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با اشاره به وقایع رخ داده در 19 دی‌ماه سال 56 ابراز کرد: پس از شهادت تعدادی از روحانیون و مردم قم، مجالس باشکوهی به این مناسبت تشکیل شد و این مسیر همچنان ادامه یافت تا اینکه به سقوط رژیم پهلوی منجر شد.
وی گفت: نخستین جمله امام راحل پس از شهادت فرزندش این بود که شهادت مصطفی، از الطاف خفیه الهی بود و بعدها دلیل این سخن روشن شد، زیرا جرقه پیروزی انقلاب اسلامی به وسیله این امر زده شد و پس از سال‌ها از صدر اسلام و حکومت علوی، نظامی اسلامی در ایران به وجود آمده و همچون خورشیدی در جهان می‌درخشد و با رهبری آیت‌الله خامنه‌ای همچنان به راه خود ادامه می‌دهد.
آیت‌الله مقتدایی برگزاری همایش‌های مربوط به طلاب هر استان را موجب خیر و برکات برای روحانیون دانست و افزود: گزارشی که از حوزه‌های علمیه آذربایجان غربی به دست ما رسیده از سویی موجب خشنودی و از طرف موجب تاسف است زیرا مجموع طلاب حاضر در این استان حدود 700 نفر بوده اما تعداد روحانیون آذربایجان غربی که در قم مشغول به تحصیل هستند بیش از هزار نفر است ولی باید توجه داشت که استان‌ها به بیش از این مقدار نیاز دارند.
عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه حضور طلاب برای تحصیل در قم توفیق عظیمی برای اهل علم به شمار می‌رود اظهار کرد: روحانیون باید حضور در قم را به عنوان مقدمه‌ای برای مسئولیت‌های بعدی یعنی بشارت و انذار مردم در نظر داشته باشند و در شرایط کنونی ضروری است که به نیازهای دینی مردم رسیدگی شود.
وی گفت: چنانچه فردی در اثر ندانستن احکام دینی یا شبهات موجود دچار انحراف شود مسئولیت آن با کسانی است که توان تبلیغ دارند ضمن اینکه نیازی به حضور دائم در سایر استان‌ها نیست بلکه می‌توان طوری برنامه‌ریزی کرد که در روزهای تعطیل و ایام تبلیغ، درس و بحث را رها کرده و در سایر مناطق به تبلیغ دین پرداخت.
مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در جمع روحانیون شیعه کرمانشاه افزود: ایشان تاکید فراوانی بر حضور دائم یا موقت طلاب در استان‌های بومی خود دارند بنابراین روحانیون باید این مسئله را مورد توجه قرار دهند.
وی ادامه داد: در دیدار با مقام معظم رهبری در 19 دی، ‌گزارشی از وضعیت شوراهای استانی حوزه‌های علمیه خدمت ایشان ارائه و شیوه‌های اجرایی کار آنها تشریح شد به گونه‌ای که علمای بومی هر استان جلساتی با مدیران مدارس و طلاب برگزار کرده و مشکلات را بررسی می‌کنند ضمن اینکه رهبری نیز بر مسئله هجرت علما و فضلا از قم به استان‌های خود تاکید کردند.
آیت‌الله مقتدایی با تاکید بر مسئولیت سنگین طلاب نسبت به شهرهای خود گفت: اهل تسنن در برخی مناطق در حال گسترش هستند به طوری که اکثریت جمعیت در برخی شهرها و روستاها در اختیار آنها بوده و ممکن است در آینده شیعیان برای کارهای دینی خود مجبور به مراجعه به علمای آنها شوند و این کسر شأن روحانیت شیعه محسوب می‌شود.
عضو مجلس خبرگان رهبری به مقام والای علم اشاره کرد و افزود: لازم است که طلاب و فضلای هر استان با مشورت یکدیگر به نیازسنجی هر منطقه پرداخته و برای تبلیغ دین در شهرهای مورد نظر، برنامه‌ریزی کنند و این وظیفه‌ای است که بر دوش روحانیون گذاشته شده است.
وی از تلاش مسئولان آذربایجان غربی به منظور توسعه حوزه‌های علمیه و گسترش تبلیغ دین گفت: خدمت به حوزه‌های علمیه،‌ خدمت مستقیمی به حضرت ولی‌عصر(عج) است زیرا ایشان نیز عنایت ویژه‌ای به این امر دارند.
آیت‌الله مقتدایی سربازی امام زمان(عج) را افتخاری بزرگ برای طلاب دانست و تصریح کرد: روحانیون باید ضمن تلاش در راستای علم‌آموزی،‌ نسبت به تدریس و تبلیغ در مدارس سایر استان‌ها نیز توجه ویژه داشته و برای تشویق طلاب جوان برای حضور در استان خود تلاش کنند.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول