اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اصفهان:

مهم‌ترین عمل نوروز خواندن دعای فرج امام زمان(عج) است

خبرگزاری فارس: امام جمعه اصفهان گفت: عید نوروز برای مسلمانان روزی است که در آن فرج اهل‌بیت(ع) صورت گیرد و مهم‌ترین عمل نوروز خواندن دعای فرج امام زمان(عج) است.

مهم‌ترین عمل نوروز خواندن دعای فرج امام زمان(عج) است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد امروز ظهر، در خطبه‌های نماز جمعه اصفهان با اشاره به نزدیک شدن به ایام نوروز اظهار داشت: با اینکه کلمه عید به معنای برگشت طبیعت به سوی خود است و هیچ انسانی نباید در این مورد شک کند، اما بازگشت واقعی انسان زمانی صورت می‌گیرد که به سمت طبیعت الهی خود برگردد.

وی در مورد برخی از آداب و رسوم مربوط به مراسم عید نوروز گفت: بنا به سفارش ائمه(ع) از جمله حضرت علی(ع) باید در این روز از بهترین لباس‌ها و خوش‌بو‌ترین عطرها استفاده شود.

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه یک سری از آداب مربوط به مراسم نوروز هیچ ربطی به اسلام ندارد و باید تغییراتی در آن صورت گیرد، ادامه داد: با پاکیزه نگاه داشتن لباس‌ها می‌توان از آنها به بهترین شکل ممکن استفاده کرد و نیاز اجباری به لباس‌های نو نیست.

وی گفت: عید نوروز را نمی‌توان عید انسانی نامید، اما با انجام دادن کارهای الهی می‌توان از نوروز به عنوان عید الهی یاد کرد.

طباطبایی‌نژاد اشاره‌ای به سخنان امام صادق(ع) کرد و بیان داشت: به فرموده این امام معصوم(ع)، نوروز عیدی است که در آن خداوند از تمام موجودات اطاعت از خود، پیامبران و ائمه(ع) را خواسته است که این موضوع به امور معنوی نوروز نظر دارد.

وی تأکید کرد: در عید نوروز باید تلاش کنیم فرهنگ دینی را به منصه ظهور برسانیم.

نماینده ولی‌فقیه در اصفهان در ادامه صحبت‌های خود اشاره‌ای به مراسم چهارشنبه‌سوری امسال داشت و گفت: با اینکه عید نوروز دارای مبنایی خاص است، اما مراسم چهارشنبه‌سوری مبنایی غیر از امور خرافی ندارد و به مرور نیز شاهد رخت بر بستن این آیین خرافاتی در کشور هستیم.

وی اضافه کرد: در این چند وقت اخیر یک‌سری اتفاقات خاصی در کشور رخ داده که از آن جمله می‌توان به تأسیس شورای فضای مجازی توسط رهبر معظم انقلاب و ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام اشاره کرد.

طباطبایی‌نژاد در مورد ریاست پنج ساله مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: خیلی از افراد در این فکر غوطه‌ور بودند که مهره‌های درشت این سازمان عوض می‌شود اما تشخیص رهبر معظم انقلاب از روی درایت انجام گرفت.

وی با بیان اینکه دشمن از فضای مجازی علیه جمهوری اسلامی سوءاستفاده می‌کند، تصریح کرد: از طریق فضای مجازی علاوه بر اینکه می‌توانیم اسلام ناب را به دنیا معرفی کنیم، توطئه‌های دشمنان اسلام و دنیای غرب را نیز خنثی می‌کنیم.

امام جمعه اصفهان گفت: در مراسم سؤال و جواب بین رئیس ‌جمهور و نمایندگان مجلس نیز تمام افراد از جمله جوانان می‌توانند خود حقایق را دریابند.

انتهای پیام/خ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول