اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون تحقیق مرکز تخصصی مهدویت:

فرهنگ ترویج ملاقات‌ با امام زمان(عج) یکی از آسیب‌ها است

خبرگزاری فارس: معاون تحقیق مرکز تخصصی مهدویت کشور گفت: فرهنگ ترویج ملاقات‌گرایی امام زمان(عج) یکی از آسیب‌های جدی در جامعه است.

فرهنگ ترویج ملاقات‌ با امام زمان(عج) یکی از آسیب‌ها است

به گزارش خبرگزاری فارس از بابلسر، نشست مدعیان دروغین و جریان‌های انحرافی مهدویت صبح امروز با حضور حجت‌الاسلام محمدرضا نصوری معاون تحقیق مرکز تخصصی مهدویت کشور و با تلاش نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه مازندران در سالن آمفی‌ تئاتر دانشکده علوم انسانی و اجتماعی واقع در پردیس بزرگ‌ترین دانشگاه دولتی استان مازندران برگزار شد.

نصوری در ابتدا به بحث در مورد ظهور مدعیان دروغین و جریان انحرافی مهدویت در جامعه پرداخت و گفت: جریانات بسیاری در داخل و خارج کشور درصدد این برآمده‌اند که جریان مهدویت را از روش‌های مختلف انکاری و تخریبی به انحراف بکشند.

معاون تحقیق مرکز تخصصی مهدویت کشور افزود: یکی از مسائلی که در مسلمانان باعث شده که تن به این انحرافات بدهند دورشدن از سفارش "رسول الله (ص)" است که فرمودند: « از قرآن و عترت فاصله نگیرید تا آسیبی شما را تهدید نکند».

این مسئول با اشاره به اینکه مهدویت در جامعه امروزی بخشی از جامعه ما است و روح حاکم جامعه ما نیست، تصریح کرد: جامعه آرمانی امام زمانی (عج) باید در اقتصاد، فرهنگ و ایده امام زمانی باشد.

وی ادامه داد: در جامعه ما دغدغه‌های مادی بسیاری وجود دارد که نسبت به آن اهمیت قائل می‌شویم و به رفع آن می‌پردازیم، اما دغدغه ظهور امام زمان (عج) وجود ندارد و باورهای خود را نسبت به امام زمان(عج) تقویت نمی‌کنیم.

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: این امر باعث می‌شود که این انحرافات درباره مهدویت پیش بیاید و اگر معرفت و تلاشی برای کسب معرفت صورت نپذیرد از جایی که نقطه قوت دشمن آغاز شود انحراف ما نیز آغاز خواهد شد.

معاون تحقیق مرکز تخصصی مهدویت کشور با اشاره به اینکه مهدویت نه تنها یک راه نجات بلکه تنها راه نجات است، افزود: شمر یکی از همرزمان امام حسین(ع) و از زمره جانبازان بود، اما چه شد که به انحراف رفت، با عدم شناخت امام زمان خود با امام زمانش به مقابله پرداخت و یکی از مشکلاتی را که جامعه امروزی گریبان‌گیرش است، عدم امام‌شناسی و معرفت است که از بزرگ‌ترین خطر انحرافات به شمار می‌آید.

نصوری با پخش چند فیلم از مدعیان دروغی که ادعای دیدن امام زمان(عج) بودند و حتی ادعای خدایی کرده بودند پرداخت و عنوان کرد: امام محمد باقر(ع) در تفسیری از آخرین سوره ملک می‌فرماید: «که مردم قدر آب گوارا را بدانند، اگر آب گوارا را از دست بدهید و بخواهید دوباره بدست آورید خیلی زحمت دارد» ایشان در این آیه مراد از آب گوارا را امام زمان(عج) می‌داند.

وی ادامه داد: مدعیان دروغی به جای دعوت مردم به معرفت امام زمان آنها را به دیدن امام زمان(عج) دعوت می‌کنند و به ترویج فرهنگ خرافه‌گرایی می‌پردازند و فرهنگ ترویج ملاقات‌گرایی امام زمان یکی از آسیب‌های جدی در جامعه است.

نصوری در پایان به معرفی عوامل مبارزه با این گونه انحرافات پرداخت و اذعان داشت: ارتقای سطح معرفتی خود و جامعه، ایجاد محبت از امام زمان و دین، اطاعت از امام زمان در دوران غیبت، فعالیت، تلاش و زحمت هر کس به اندازه وسعش برای شناخت امام زمان، می‌تواند ما را در مقابل اینگونه انحرافات مصون نگه دارد.  

انتهای پیام/ن10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول