اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله علوی گرگانی:

خدمت به نظام اسلامی خدمت به امام زمان(عج) است

خبرگزاری فارس: یکی از اساتید حوزه علمیه قم گفت: نظام اسلامی وابسته به امام زمان(عج) بوده و خدمت افراد به آن،‌ خدمت به اسلام و امام عصر(عج) است.

خدمت به نظام اسلامی خدمت به امام زمان(عج) است
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله سید محمد علوی گرگانی پیش از ظهر امروز در دیدار با جمعی از فرماندهان، مربیان و پرسنل آموزشی نیروی انتظامی اظهار کرد: خداوند در سوره انعام به اهل ایمان و مومنینی که ایمان خود را با ظلم و ستم آلوده نسازند مژده امنیت الهی و هدایت می‌دهد.
وی افزود: نفس انسان همواره به دنبال مسیری است که هیچ مانعی بر سر راهش نبوده و آزادی مطلق داشته باشد و خداوند نیز این مسئله را اینگونه بیان می‌کند که بشر همواره در حال زیان است، زیرا نفس انسان او را وادار به حرکت و اعمالی می‌کند که موجب ضرر او می‌شود.
این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه نفس انسان او را به کارهای ناشایست وا می‌دارد گفت: نمونه این مسئله کارهایی است که ابرقدرت‌های جهانی و تروریست‌ها در کشورهای مختلف انجام داده و افراد زیادی را به خاک و خون می‌کشند در حالی که کار آنها مطابق عقل نیست.
وی ابراز کرد: شرکت در مجلس علما و بزرگان دین یکی از نعمت‌های الهی است که در اختیار مومنین قرار دارد ضمن اینکه برگزاری مجالس عزاداری و روضه نیز موجب پند گرفتن و درک فلسفه زندگی می‌شود.
علوی گرگانی بر مراقبت انسان‌ها نسبت به اعمال خود تاکید کرد و افزود: قرآن مجید هر فردی را مسئول اعمال خویش می‌داند و کسی که در این جهان وظایف خود را انجام داده و نسبت به کسی ظلم نکرده و در مجموع هیچ حرکت غیر قانونی انجام ندهد، در سرای آخرت نیز در سعادت و آرامش به سر خواهد برد.
استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: در صورتی که انسان ناآگاهانه یا از روی فراموشی گناهی مرتکب شود باید در همین دنیا نسبت به جبران آن اقدام کند تا در قیامت مورد مواخذه قرار نگیرد.
وی با اشاره به اینکه ائمه معصومین(ع) در مورد حق‌الناس، مواظبت بسیاری می‌کردند گفت: لباس نیروی انتظامی از قداست و شأنیت ویژه‌ای برخوردار است، بنابراین همه پرسنل این نیرو باید مراقب باشند تا نسبت به حفظ حرمت این لباس توجه جدی داشته باشند.
علوی گرگانی کرد: شأن لباس نیروی انتظامی چنان بالاست که جسارت به آن،‌ توهین به نظام تلقی می‌شود بنابراین همان‌گونه که قرآن می‌فرماید، کسانی که لباس ظلم بر تن نکنند خداوند امنیت آنها را تضمین کرده و با قلبی آرام وارد جهان آخرت می‌شوند.
استاد حوزه علمیه قم افزود: نظام اسلامی وابسته به امام زمان(عج) بوده و خدمت در قالب نیروی نظامی و انتظامی این کشور افتخاری بزرگ برای هر شخص خواهد بود زیرا کار آنها خدمت به کشور،‌ اسلام و امام زمان(عج) است.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول