اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

احمدی‌نژاد در جمع مردم شهرستان طرقبه و شاندیز/۱

نجات‌ حقیقی بشر در پیروی از امام زمان(عج) است

خبرگزاری فارس: رئیس جمهور اسلامی ایران گفت: ‌اگر بشریت به دنبال نجات‌بخشی حقیقی است باید به دنبال عدالت کل رفته و پیرو امام زمان(عج) باشد.

نجات‌ حقیقی بشر در پیروی از امام زمان(عج) است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمود احمدی‌نژاد دقایقی پیش در ادامه چهارمین دور سفر استانی خود به خراسان‌رضوی که در اجتماع مردم شهرستان طرقبه و شاندیز حاضر شده بود با ابراز خرسندی از دیدار با مردم ولایت‌مدار و جمعی از عاشقان امام رضا مردم شهرستان طرقبه و شاندیز در پایان آخرین دیدار مردمی خود اظهار داشت: سلام و درود خدای متعال بر بزرگان،‌ خدمتگزاران، شهدا،‌ جانبازان و مردم شهرستان طرقبه و شاندیز که 33 سال است پای ارزش‌های نظام و انقلاب اسلامی و آرمان‌های آن ایستاده و همواره از آن دفاع کرده‌اند.

احمدی‌نژاد افزود:‌ خدا را سپاسگزارم که در پایان دیدار مردمی خود در چهارمین دوره سفرهای استانی به خراسان‌رضوی در جمع مردم شهرستان طرقبه و شاندیز حاضر شدم و این بهترین پایان است.

رئیس جمهور در ادامه با بیان اینکه همه انسان‌ها در طول تاریخ به دنبال عدالت و کسب کمال بودند، خاطرنشان کرد: همه بشر در طول تاریخ به دنبال ارزش‌های الهی هستند و حتی آنهایی که در مسیر سقوط نیز حرکت کردند و دست به  جنایت‌های زیادی زدند نیز اگر از آنان سوال شود که چرا این اقدامات را انجام می‌دهید در پاسخ می‌گویند که به دنبال ارزش‌های الهی همانند آزادی، عدالت و مقابله با ظلم و ... هستند.

وی تاکید کرد: حتی یک نفر از این افراد را نیز پیدا نخواهید کرد که پاسخی غیر از این دهد و به دنبال آزادی نباشد.

احمدی‌نژاد خاطرنشان کرد: بدترین بدهای عالم نیز به دنبال ارزش‌های متعالی و آزادی حقیقی و کمال و زندگی سعادتمند و همراه با امنیت هستند چرا که همه انسانها به دنبال عدالتند.

رئیس جمهور در ادامه با طرح این سوال که باید توجه داشت که انتظار را از چه کسی باید داشته باشید، اذعان داشت: ‌باید ببینیم که از چه کسی باید طلب کنیم و از کسانی باید انتظار داشته باشیم که خود نیز به این ارزش‌ها احترام گذاشته و کسانی نباشند که خود دست به جنایت زده‌اند.

وی تصریح کرد: بالاترین هدیه خدا به انسان‌ها عقل است و انسان‌ منهای عقل موجودیت ندارد چرا که عقل عامل حرکت و رسیدن به قله‌های کمال و سعادت است و با تعقل می‌توان به این قله‌ها دست پیدا کرد.

احمدی‌نژاد با بیان مطلب فوق خاطرنشان کرد: در همین راستا روایتی از امام حسن‌مجتبی(ع) نقل شده است که خواسته‌های خود را وقتی طلب می‌کنید از اهلش طلب کنید.

رئیس جمهور با بیان اینکه همه بشر همواره به دنبال آزادی و عدالت بوده‌اند گفت:‌ بالاخره ستون استقرار آزادی و عدالت عقل است.

وی ادامه داد: اگر امروز می‌بینیم ملتی و مجموعه‌ای از رئیس جمهور سابق آن شیطان بزرگ از او انتظار عدالت و آزادی دارند این انتظاری غیر واقعی است چرا که باید از کسی انتظار داشته باشیم که عزت نفس داشته و خود به این مسائل اعتقاد داشته باشد و به دنبال عدالت و آزادی باشد و خودشان بهره‌بردار باشند.

رئیس قوه مجریه با بیان اینکه اگر جامعه بشری به دنبال عدالت حقیقی است باید به دنبال کسی باشد که توانایی، ‌ظرفیت و استعداد این کار را داشته باشد اذعان داشت: عدالت حقیقی ناشی از عقل است و حتی عزت حقیقی، و کسی که عقل کل باشد می‌تواند عدالت را در جامعه اجرا کند که یک عقل کل پیامبر اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) و عقل کل امروز نیز وجود نازنین امام زمان است.

احمدی‌نژاد با بیان مطلب فوق تاکید کرد: اگر بشریت به دنبال نجات‌بخشی حقیقی است باید به دنبال عدالت کل و پیرو امام زمان(عج) باشد.

رئیس جمهور افزود: خدا را سپاسگزاریم که ملت عظیم ایران اهل عقلانیت بوده و همه از عاشقان امام زمان(عج) هستند.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول