اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول جامعه علمیه امیرالمؤمنین (ع):

یاد امام زمان (عج) باعث طهارت زندگی می‌شود

خبرگزاری فارس: مسئول جامعه علمیه امیرالمؤمنین (ع) گفت: طهارت ظاهری و معنوی به زندگی انسان برکت می‌دهد و روزی انسان را زیاد می‌کند و یاد امام زمان (عج) باعث طهارت زندگی می‌شود.

یاد امام زمان (عج) باعث طهارت زندگی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، حجت‌الاسلام محمد کرباسی دقایقی پیش در جلسه اخلاق این هفته، با اشاره به حدیث امام زمان(عج) تصریح کرد: امام زمان (عج) در آن حدیث معروف می‌فرمایند: «انّا غَیرُ مُهمَلینَ لِمُراعاتِکم و لاناسِینَ لِذکرِکم» ما مراعات و توجه به شما را رها نمی‌کنیم و یاد شما را فراموش نمی‌کنیم.

مسئول جامعه علمیه امیرالمؤمنین (ع) افزود: پیام حضرت صاحب (عج) در این روایت این است که طلبه‌ها باید دلگرم باشند و سختی ها و مشکلات دوران طلبگی و زندگی مادی آنها را از راه امام زمان (عج) خارج نکند. بعضی‌ها از یاد امام زمان (عج) غافل می‌شوند و دچار روزمرگی و گرفتار مادیات و خط و خطوط سیاسی منحرف شده و  عامل فتنه می‌شوند.

استاد جامعه علمیه امیرالمؤمنین(ع) عنوان کرد: امام زمان(عج) این امکانات را به ما نداده که به انجام یکسری مستحبات مشغول باشیم بلکه با این امکانات باید به کمک امام زمان(عج) و دین مبین اسلام برویم. دشمنان شیعه به‌ویژه وهابیت بیش از 240 عنوان کتاب علیه شیعه نوشته‌اند و به زبان‌های زنده دنیا ترجمه کرده اند و در تیراژهای چند میلیونی در سراسر دنیا می‌کنند و حال ما باید ببینیم که برای امام زمان(عج) و اسلام و تشیع چه کرده‌ایم.

حجت الاسلام کرباسی با اشاره به حدیثی در مورد طهارت اظهار داشت: ما باید هم طهارت ظاهری داشته باشیم هم طهارت باطنی. در طهارت ظاهری باید از نجاسات، شبهات و مشتبهات پرهیز کنیم و در طهارت باطنی هم باید فکر پاکی داشته باشیم. طهارت ظاهری و معنوی به زندگی انسان برکت می‌دهد و روزی انسان را زیاد می‌کند و یاد امام زمان (عج) باعث طهارت زندگی می‌شود.

وی ادامه داد: زندگی بی تقوا بی برکت است. اگر در فکرمان طهارت نداشته باشیم خطورات ذهنی تبدیل به فکر و بعد از آن تبدیل به اراده و سپس عمل می‌شوند و آن گاه هست که سرگرم ظواهر دنیا می‌شویم و از امام زمان (عج) غافل می‌شویم. هر چیزی که ولو یک لحظه انسان را از یاد امام زمان (عج) غافل می‌کند نباید در زندگی طلبه باشد.

تولیت جامعه علمیه امیرالمؤمنین (ع) در توصیه به طلاب افزود: مواظب باشیم دستمان از دست امام زمان (عج) کوتاه نشود. مجاهدت شما طلاب در مقایسه با جهاد یاران امام صادق (ع) و امام باقر (ع) سنگین تر است و اجر و پاداش شما هم بیشتر. پس باید در مجاهدت در راه امام زمان (عج) زحمت بکشیم تا اجرمان بیشتر شود. 

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول