اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

صفار هرندی: بیداری اسلامی متأثر از انقلاب اسلامی ایران است

برخی به دنبال تقابل ‌ولی‌فقیه با مقوله امام زمان (عج) ‌هستند

خبرگزاری فارس: مشاور فرهنگی فرمانده کل سپاه گفت: امروز کسانی که با ولی‌فقیه مشکل دارند مقوله امام زمان را در تقابل با مقام ولایت مطرح می‌کنند و بر این باورند که باید مستقیماً از حضرت ولی عصر دستور گرفت.

برخی به دنبال تقابل ‌ولی‌فقیه با مقوله امام زمان (عج) ‌هستند
به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، محمد‌حسین صفار‌هرندی ظهر امروز در یادواره مهندسین شهید استان همدان ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهدا و گرامیداشت هفته بسیج اظهار کرد: جاودانگی شهدا و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس به خاطر هدف و نگرش الهی آنان نسبت به مقوله جنگ بود و به این دلیل که تنها جلب رضایت خدا را مدنظر داشتند برای همیشه ایام ماندگار شدند.
وی افزود: هدایت و راهنمایی دیگران به سوی حق و الهام بخشی معنوی از فضای جبهه و جنگ از دیگر آثار شهدا در جامعه امروز تلقی می‌شود.
مشاور فرهنگی فرمانده کل سپاه با تأکید بر اینکه هیچ کس نمی‌تواند مسیر جهاد و شهادت را مسدود کند، خاطرنشان کرد: حرکتی که با همت بنیانگذار کبیر انقلاب آغاز و با همراهی خیل کثیری از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس ادامه پیدا کرد موجب احیای فرهنگ اصیل شهادت و همچنین هموار شدن مسیر انقلاب اسلامی ایران شد.
وی گفت: نهاد بسیج امروز با دارا بودن بیش از 10 میلیون عضو توانمندی و قدرت خود را در حال ارتقا می‌بیند و همه کسانی که در این مجموعه مشغول به فعالیت هستند آرمان و اهداف امام را پیاده‌سازی می‌کنند.
صفار‌هرندی با بیان اینکه نخستین بسیجی عالم حضرت امیرالمؤمنین(ع) است، تصریح کرد: به اعتبار اسم عام بسیج این روحیه و تفکر تنها مختص انقلاب اسلامی و ادوار کنونی نیست بلکه ریشه در تمام تاریخ دارد.
وی با اشاره به اینکه نیروی بسیج پیام رهبر را هیچگاه بی پاسخ نمی‌گذارد، تأکید کرد: تولد بسیج ریشه در دامن ولایت فقیه دارد و پیوستگی‌اش را نیز در تبعیت از منویات نایب عام امام زمان در هر دوره و زمانی می‌بیند.
مشاور فرهنگی فرمانده کل سپاه ادامه داد: رزمندگان نوجوان و جوان دفاع مقدس با کارهای بزرگ خود کاری کردند که معلم بزرگترهای زمان خود شدند و کسانی را که زمین‌گیر شده بودند به عالم ملکوت رهسپار کردند.
وی با اشاره به فتنه دهه 70 در کشور افزود: در این دوران به دلیل تحریکات دشمن و سیاست‌های غلط دولت سازندگی شورش‌هایی در کشور رخ داد اما کسانی که تفکر امام و روحیه دفاع مقدس را هنوز در سر داشتند مقابل این توطئه ایستادند.
صفار‌هرندی افزود: بسیجیان وظیفه خود را در موعد مقرر و زمان لازم انجام می‌دهند و هر چقدر که به فتنه‌های دشمنان نزدیک می‌شوند برای حضور بهتر خود را مهیا می‌کنند.
وی با بیان اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی عده‌ای از خواص روحیه و مبانی امام راحل را به باد فراموشی سپردند، خاطرنشان کرد: در روزهایی که آمریکا افغانستان و عراق را به اشغال خود درآورد عده‌ای در کشور خواهان بمباران شدن مراکز بسیج توسط غرب و ایالات متحده بودند.
مشاور فرهنگی فرمانده کل سپاه تأکید کرد: نیروی بسیج امید را در دل امت و امام خمینی زنده کرد و اگر امام در آن موقع جام زهر را نوشید قائل به این بود که زمانی جمعیت 20 میلیونی بسیج طومار استکبار را در‌هم خواهد پیچید.
وی با اشاره به خیزش منطقه و بیداری اسلامی خاطرنشان کرد: بیداری اسلامی متأثر از انقلاب اسلامی ایران است و این قیام ادامه مبارزه نیروی بسیج از اوایل انقلاب تا به امروز تلقی می‌شود.
صفار‌هرندی با بیان اینکه عده‌ای بی‌بصیرت بیداری اسلامی را مشکلات اقتصادی مردم و توطئه آمریکا می‌دانند، گفت: تقویت جنبه‌های شریعت، رونق گرفتن مساجد، کنار رفتن احزاب سکولار و روی کار آمدن اخوان المسلمین دلایل قانع کننده‌ای در رد این تئوری به شمار می‌آید.
وی تأکید کرد: بسیجی ماندن مهم است چرا که افرادی هستند به صورت مقطعی از این تفکر حمایت می‌کنند و در مواقعی نیز به دنبال دنیا و نفسانیت هستند.
مشاور فرهنگی فرمانده کل سپاه ادامه داد: امروز کسانی که با ولی‌فقیه مشکل دارند مقوله امام زمان را در تقابل با مقام ولایت مطرح می‌کنند و بر این باورند که باید مستقیماً از حضرت ولی عصر دستور گرفت.
وی افزود: جریان منحرفی که امروز دم از امام زمان می‌زند نسبت به منویات نایب عام حضرت بی‌توجه هستند و به جنگ با اعتقادات مردم برخاسته‌اند.
صفار‌هرندی در پایان سخنان خود با تأکید بر اینکه تحقق مطالبات مقام معظم رهبری از واجبات مسلمین تلقی می‌شود، تصریح کرد: کسانی که امروز درصدد توجیه دور بودن خود از ولایت هستند متوسل به امام زمانی شده‌اند که ساختگی و به دور از مبانی دینی است.
انتهای پیام/‌ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول