اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه:

امامت امام زمان مهر تائید اهداف الهی است

خبرگزاری فارس: مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: سالروز امامت امام زمان(عج) باید به عنوان مهر تائید و صحت اهداف الهی و استمرار احکام قرآنی بزرگ شمرده شود.

امامت امام زمان مهر تائید اهداف الهی است
حجت‌الاسلام  سید جلال رضوی‌مهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، ضمن تسلیت سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع) اظهار کرد: غربت سامرا شیفتگان خاندان عصمت و طهارت را مورد تاثیر مظلومیت این امام همام قرار می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: دوران امام حسن عسکری(ع) یکی از شدیدترین جو خفقان‌ها از سوی حاکمان جور بود که تهدیدها، ارعاب، تحقیر و توهین را به امام روا داشته و در نهایت به دنبال حذف فیزیکی امام حسن عسکری(ع) و وجود نازنین امام مهدی(عج) بودند.

مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه عنوان داشت: پیشوای یازدهم شیعیان منزلشان مانند پادگان نظامی در تهدید ماموران حاکم بود و این امام بزرگوار مورد جسارت و تحقیرهای مختلف قرار داشت.

وی با بیان اینکه حاکم دوران از رفت و آمد دوستداران ولایت به خانه امام حسن عسکری(ع) وحشت داشت، گفت: محدودیت قائل شدن برای ارتباط با این امام بزرگوار به این دلیل بود تا از ارتباط شیعیان با این امام بزرگوار جلوگیری کنند.

رضوی‌مهر با اشاره به دیگر ویژگی‌های دوران امام حسن عسکری(ع) بیان داشت: عصر پیشوای یازدهم شیعیان میدان شبهه‌سازی، شایعه‌سازی، تهمت، توهین و انواع فتنه‌ها بود و جریان‌های انحرافی به دنبال غصب مکان، مقام امامت و خلافت بودند و سپس به انکار وجود امام زمان(عج) پرداختند و در گفته‌ها می‌خواستند با مشتی خاک خورشید حقیقت را بپوشانند.

وی ادامه داد: امام حسن عسکری(ع) علاوه بر هشدار به شیعیان برای مقاومت در برابر استبداد، ظلم و غصب غاصبان نزدیکان خود را به اتخاذ مواضع همسو فرا می‌خواندند و همواره با بشارت وجود امام زمان(عج) منفذ امید را گشوده‌تر از گذشته بر قلب شیعیان مانند نسیم رحمت می‌دمیدند.

مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: امید به فردا با حضور امام مهدی(عج) تنها محور به عنوان سرمایه پایداری و ایستادگی در برابر متوکل بود و از این منظر مشاهده می‌شود قبر آن امام پس از گذشت چند صد سال مورد تخریب قرار می‌گیرد تا افکار شهادت‌طلبی، مجاهدت و مقاومت مورد ریزش قرار گیرد.

وی یادآور شد: دشمن بارگاه و ملجا امام حسن عسکری(ع) را تخریب کرد ولی جایگاه این بارگاه و مقام این امام در قلب‌های شیعیان بوده و هرگز متزلزل نمی‌شود.

رضوی‌مهر در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به انتخاب آخرین وصی گفت: همه کتاب‌های آسمانی و انبیای الهی، بشارت به حضور و آمدن حضرت مهدی دادند و بنابراین باید این حقیقت را درک کنیم و هر اندازه شخص یا حزب یا گروه نسبت به صهیونیسم یهود مخالف باشد به امام زمانش نزدیک می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: امروز همه بودجه‌های صهیونیست با پیمان نامیمونی که با استکبار بسته شده به دنبال این است که عقیده امامت را از جامعه بیدار، هوشیار و فرهیختگان و به ویژه جوامع دارای رویکرد به شیعه بازستاند، ولی هرگز به این اهداف نخواهد رسید.

مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه عنوان داشت: تنها در این دنیای مادی آنچه می‌تواند به بشریت حقیقت بخشد عقیده به این ایده آرمانی بوده که مهدی زنده است و خواهد آمد و جهان خلقت طعم شیرین عدالت و عدم تبعیض را می‌چشد.

وی تصریح کرد: سرور و شادی شیعیان به خاطر آغاز امامت مهدی آل محمد(ص) بوده که سبب وحدت و یکپارچگی در جامعه می‌شود و باید این روز به عنوان استمرار امامت، مهر تایید و صحت به اهداف الهی و استمرار احکام قرآنی بزرگ شمرده شود.

رضوی‌مهر یادآور شد: مهدی باوران باید این روز را روز بازخوانی وصایای ائمه معصومین(ع) هدف‌شناسی، دشمن‌شناسی، ولایت محوری و مبارزه با فتنه قرار دهند.

وی با اشاره به دیگر وظایف منتظران حضرت مهدی(عج) بیان داشت: وظیفه ما در دوران غیبت دشوار، سنگین و تکلیف‌آور است و باید فضایی را ایجاد کنیم که با آمدنش همه بت‌ها، بتکده‌ها و مدعیان دروغین از هم پاشیده شود.

مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه عنوان داشت: دوران غیبت دوران بازسازی اخلاق بوده و امید است دعای امام زمان(عج) محور زندگی ما و نغمه منازل ما مهدی سالاری و مهدی باوری باشد.

انتهای پیام/و۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول