اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول روابط عمومی دبیرخانه کانون‌های مساجد قزوین خبر داد:

برگزاری مراسم اشکواره امام زمان بر امام حسین (ع) در قزوین

خبرگزاری فارس: مسئول روابط عمومی دبیرخانه کانون‌های مساجد استان گفت: در شهر قزوین مراسم باشکوهی با عنوان اشکواره امام زمان (عج) بر امام حسین (ع) که در آن زیارت ناحیه مقدسه خوانده می‌شود، برگزار می‌شود.

برگزاری مراسم اشکواره امام زمان بر امام حسین (ع) در قزوین
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی دبیرخانه کانون‌های مساجد استان قزوین، مهدی مددخانی بیان کرد: برنامه‌های ارسالی به کانون‌ها در ماه محرم و صفر به دو بخش دهه اول محرم و دهه‌های بعدی تقسیم شده است.
وی ادامه داد: در شهر قزوین مراسم باشکوهی با عنوان اشکواره امام زمان (عج) بر امام حسین (ع) که در آن زیارت ناحیه مقدسه خوانده می‌شود برگزار می‌کنیم، به همین منظور، پنج مسجد مهم شهر را به صورت تصادفی و با توجه به پراکندگی جمعیت انتخاب کرده‌ایم.
مسئول روابط عمومی دبیرخانه کانون‌های مساجد استان قزوین افزود: این مساجد شامل مسجد فاطمه الزهرا، مسجد امام حسین، مسجد موسی ابن جعفر، مسجد امام خمینی (ره) و مسجد حسینی راه آهن است، همچنین مراسم زیارت ناحیه مقدسه در عصر عاشورا برگزار می‌شود و مدیریت برنامه در هر مسجد به عهده کانون فرهنگی هنری آن مسجد خواهد بود.
وی عنوان کرد: برای تبلیغات این برنامه در سطح شهر یک پوستر و یک بنر واحد تهیه کردیم که نام هر پنج مسجد در آن ذکر شده و این خود عاملی است که هر کس در محله خود ولی همزمان با کل شهر از این مراسم معنوی استفاده کند، البته این مراسم در مسجد امام حسین (ع) دارای سابقه طولانی است.
مددخانی در ادامه با اشاره به انتشار نشریه «هیئت امروز» توسط کانون فرهنگی هنری سوخته چنار اضافه کرد: نشریه هیئت امروز در هیئت‌ها جا باز کرده و با حرکت قوی‌ که انجام داده، در واقع بلندگویی برای هیئت‌ها شده است.
وی با اشاره به فعالیت‌های متنوع در کانون‌های مساجد سایر نقاط استان توضیح داد: برای هر شهرستان از شهرستان‌های قزوین، یک کانون را انتخاب کردیم تا کانون‌های دیگر را مدیریت کنند، در شهرستان بوئین زهرا، کانون چهارده معصوم فعالیت دائمی در مناسبت‌ها دارد که در ایام محرم نمایشگاه عاشورا و اهل بیت را با نظارت اداره ارشاد، برپا کردند، همچنین چند کانون در بوئین زهرا نیرو و بودجه خود را جمع کردند و اقدام به برگزاری عزاداری پرشور و بزرگی در دهه اول محرم کردند.
مسئول روابط عمومی دبیرخانه کانون‌های مساجد استان قزوین یادآور شد: کانون میثاق در روستای خوزنین در یک حرکت خود جوش، به روستاهای اطراف سفر کرده و مسائل روز مهدویت را به فراخور حال روستا، برای مردم تبیین می‌کنند، در تاکستان کانون شهید همت، میزبان مراسم عزاداری بزرگی شده است.
وی خاطر نشان کرد: در آبیک نیز کانون ولی عصر با همراهی امام جمعه مراسمی برای محرم تدارک دیده‌اند، در اقبالیه با توجه به آسیب شناسی انجام شده، تصمیم گرفته شد تا دسته عزاداری بزرگی تشکیل شود و به صورت هماهنگ با پرچم‌های یک دست، در روز اربعین از اقبالیه به امام‌زاده حسین قزوین حرکت کنند و تلاش شده که فقط جمعیت جوان در این دسته شرکت داده شود.
مددخانی گفت: در قسمت شمال قزوین، به ویژه الموت، به دلیل آداب و رسوم خاصی که در آن منطقه حاکم است، همه مساجد در منطقه خود به مسجدی واحد می‌روند و تجمع با شکوهی انجام می‌دهند، برای مثال در زرآباد همه مردم منطقه به سمت درخت خون بار معروف حرکت می‌کنند.
وی عنوان کرد: برنامه دیگری که امسال بنا داریم برگزار کنیم و اکنون در حال بررسی است، در راستای پیوند میان مدرسه و مسجد است که در این مراسم دسته عزاداری دانش‌آموزان از مدرسه به سمت مسجد حرکت کرده و حرکت خود را به مسجد ختم می‌کنند تا برایشان روضه و سینه‌زنی برگزار شود.
انتهای پیام/و۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول