اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در جلسه بررسی نقش زنان در اشتغال، نظم و امنیت ‌روستایی مطرح شد

زنان روستایی الگوی فعالیت هستند/ زنان روستایی یک مدیر و برنامه‌ریز ‌هستند

خبرگزاری فارس: کارشناس ارشد جغرافیا و برنامه‌ریزی روستایی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت، زنان روستایی را الگوی فعالیت دانست و توجه به زنان روستایی را مورد تاکید برنامه‌ریزان و دست‌اندرکاران مسایل روستایی قرار داد.

زنان روستایی الگوی فعالیت هستند/ زنان روستایی یک مدیر و برنامه‌ریز ‌هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، صفیه باقری عصر امروز در جلسه بررسی نقش زنان در اشتغال، نظم و امنیت جوامع روستایی در واحد رشت، اظهار کرد: دستیابی به توسعه و بهبود کیفیت زندگی از طریق اشتغال، نظم و امنیت جزو آرمان‌هایی است که همواره ذهن بشر را به خود مشغول می‌کند.

وی، با بیان اینکه نقش زنان در برنامه توسعه باید مشخص و بر توانمندی آنها تاکید شود، افزود: در تمام جوامع، زنان روستایی یک عامل مهم در رسیدن به اهداف مهم روستایی مطرح بوده‌اند و نیمی از نیروی انسانی مورد نیاز توسعه هستند اما به دلایل مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در عمل کمتر مورد توجه برنامه‌ریزان و دست‌اندرکاران مسایل روستایی قرار گرفته‌اند.

کارشناس ارشد برنامه‌ریزی واحد رشت، زنان روستایی الگوی فعالیت دانست و تصریح کرد: زنان روستایی به طور دایم در حال تلاش بوده و یک مدیر و برنامه‌ریز خانوار روستایی هستند.

وی، با بیان اینکه فعالیت‌ تولیدی زنان نقش موثری در نظم و امنیت خانوار روستایی دارد، خاطرنشان کرد: پیامد این فعالیت‌ها بهبود وضعیت تغذیه، بهداشت، جلوگیری از مهاجرت بی‌رویه، افزایش سواد و ارتقای منزلت اجتماعی خانوار روستایی است.

باقری، دیدگاه‌ فعالیت زنان نسبت به گذشته را در حال تغییر نامید و ابراز کرد: این امر می‌تواند راه را برای مشارکت بیشتر زنان باز کند.

وی، خاطرنشان کرد: ارائه خدمات آموزشی، افزایش سطح سواد، ایجاد شغل‌هایی که مشارکت بیشتر زنان را می‌طلبد در برطرف کردن مشکلات و تنگناهای موجود تاثیرگذار است.

این کارشناس، برطرف کردن خدمات آموزشی را موجب افزایش رفاه جامعه روستایی عنوان کرد.

انتهای پیام/ش30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول