اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان:

اسلام با تمام توان از حقوق زنان مسلمان حمایت می‌کند

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی زنجان گفت: اسلام با تمام توان از حقوق زنان مسلمان حمایت کرده است.

اسلام با تمام توان از حقوق زنان مسلمان حمایت می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان به نقل از روابط عمومی اداره‌کل تبلیغات اسلامی زنجان، حجت‌الاسلام علی دشتکی در مراسم تجلیل از بانوان اداره‌کل تبلیغات اسلامی زنجان به مناسبت  هفته زن و گرامی داشت میلاد حضرت زهرا(س) برگزار شد، اظهار داشت: باید تلاش کرد تا سیره اهل بیت(ع) در زندگی ساری و جاری گردد.

وی با بیان اینکه حضرت زهرا(س) ام ائمه است، تصریح کرد : نبوت و امامت ضامن سعادت مادی و معنوی بشر است و ریشه و اساس امامت و نبوت هم حضرت فاطمه زهرا(س) است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی زنجان ادامه داد: امام زمان(عج) در حدیثی حضرت زهرا(س) را الگوی خود معرفی می‌کند و این مساله حکایت از جایگاه والای حضرت زهراست و این بانوی بزرگوار الگو برای تمام بشریت است.

وی افزود: در قرآن از بانوان بزرگی یاد شده است که از جمله آنها حضرت مریم است که از ایشان با ویژگی عفت و پاکی، از بلقیس به عنوان مدیر و مدبر و از آسیه به عنوان زمان‌شناس دوران خود نام برده شده که حضرت زهرا(س) یکجا تمام ویژگی‌های این زنان نمونه را دارد و اگر در جامعه‌ای سیره حضرت زهرا(س) پیاده شود آن جامعه سرآغاز راه سعادت و خوشبختی را در پیش گرفته است.

حجت‌الاسلام علی دشتکی با بیان اینکه جرقه گناه با نگاه آلوده شروع می‌شود، تصریح کرد: باید در رابطه اجتماعی حریم‌ها رعایت شود.

وی افزود: در حدیث قدسی آمده که اگر فاطمه نبود  هر دوی شما حضرت محمد(ص) و حضرت علی(ع) را خلق نمی‌کردم و این مساله به اهمیت خلقت حضرت زهرا(س) اشاره دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان ادامه داد: اسلام با تمام توان از حقوق زن مسلمان حمایت کرده است و اینکه زنان باید وقار خود را حفظ کنند به خاطر ارزشی است که خدا به جایگاه زن داده است.

وی یادآور شد: نگاهی که در غرب به زن است، نگاهی کالا محور بوده و زنان هیچ جایگاهی در این کشورها ندارند.

انتهای پیام/غ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول