اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سردبیر نشریه طهورا عنوان کرد

بررسی ابعاد مختلف حضور زنان در اجتماع در فصلنامه تخصصی طهورا

خبرگزاری فارس: سردبیر نشریه طهورا از انتشار فراخوان این نشریه در راستای دریافت مقالات در حوزه زنان خبر داد و گفت: در این نشریه ابعاد مختلف حضور زنان در اجتماع مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

بررسی ابعاد مختلف حضور زنان در اجتماع در فصلنامه تخصصی طهورا

فاطمه‌کبری متولیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به انتشار فصلنامه تخصصی طهورا اظهار کرد: این فصلنامه با محوریت مطالعات اسلامی زنان و خانواده از سوی مؤسسه آموزش عالی بنت‌الهدی منتشر می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به بررسی وضعیت زن و خانواده در دنیای امروز و اثبات عدم توانایی پاسخگویی نظام الحادی اومانیستی و گرایش فمنیستی در سازماندهی نظام خانواده به نظر می‌رسد وظیفه اصلی محققان دینی ایجاد جریان فکری و اندیشه‌ای بر اساس مبانی معرفتی دین مبین اسلام در حوزه مطالعات زنان و خانواده در سطح دنیا است.

سردبیر نشریه طهورا با اشاره به هدف چاپ این نشریه گفت: ارائه رویکردهای نظری جدید، پاسخگویی به شبهات و بررسی چالش‌های موجود در حوزه بانوان، ارائه راهکارهای علمی دینی به مسائل مطرح شده و ایجاد زمینه‌‌‌ای برای طرح موضوعات و مباحث جدید از جمله اهداف این نشریه است.

وی با بیان اینکه 10 محور اصلی برای فراخوان فصلنامه تخصصی طهورا انتخاب شده است گفت: زنان و تربیت فرزند، زنان و اجتماع، زنان و مهدویت، زنان و فقه، زنان و اقتصاد، زنان و خانواده در قرآن، زنان و علم حدیث، زنان و روانشناسی، زنان و ادبیات فارسی، مطالعات زنان و زنان و تاریخ اسلام از محورهای اصلی فراخوان این فصلنامه است.

متولیان خاطر نشان کرد: آسیب‌شناسی تربیت فرزندان در عصر کنونی، نقش زنان در تمدن اسلامی، روش‌های تبلیغی مهدویت در جامعه زنان، شیوه‌های تعمیق دانش مهدویت در جامعه زنان، تاثیر رسانه در تثبیت باور مهدویت در زنان، راهکارهای گسترش باور مهدوی بانوان در جهان اسلام و مسئولیت اجتماعی زنان در قرآن از جمله موضوعاتی بوده که در زیرمجموعه محورهای اصلی این فراخوان اعلام شده است.

وی نقد ارزیابی اهداف فمنیستی، زنان و نقش آنها در جنگ‌های صدر اسلام، اجتهاد و مرجعیت زنان، نقش زنان در تعدیل اصلاح الگوی مصرف و آسیب‌شناسی فعالیت‌های اقتصادی زنان را از دیگر موضوعات این فراخوان ذکر کرد.

علاقه‌مندان می‌توانند چکیده مقالات خود را برای چاپ در نشریه به آدرس قم، خیابان انقلاب پس از گلزار شهدا، کدپستی 945636ـ37158 مؤسسه آموزش عالی بنت‌الهدی و یا آدرس الکترونیکی Tahura@miu.ac.ir ارسال کنند.

انتهای پیام/ب20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول