اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دادگستری شهرستان آبیک:

اشتغال زنان زندانی در توسعه سلامت آنان مؤثر است

خبرگزاری فارس: رئیس دادگستری شهرستان آبیک گفت: اشتغال و آموزش زنان زندانی در توسعه سلامت رفتاری و اخلاقی آنان مؤثر است.

اشتغال زنان زندانی در توسعه سلامت آنان مؤثر است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین، آیت‌الله بنی‌هاشمی به مناسبت هفته زن در بازدید از بند نسوان اندرزگاه مرکزی استان قزوین گفت: زندان مکانی است که اشخاص در آن محدود می‌شوند و به منظور اجرای کیفر حبس به‌ عنوان یک مجازات قانونی که به صورت حکم از سوی دادگاه صادر شده ‌است، به دلیل ارتکاب به جرم در آن به سر می‌برند.

وی با اشاره به هدف بازدید قضات از بند نسوان زندان مرکزی استان افزود: در این بازدید قضات با مشکلات و مسائل زنان زندانی از نزدیک آشنا شدند.

این مقام مسئول افزود: توسعه سیستم زندانبانی علمی و اصولی در حوزه زنان زندانی، گسترش روند رسیدگی به مسائل و مشکلات آنان و مراقبت‌های ویژه بعد از خروج و جلب مشارکت نهادهای حمایتی از این اقشار آسیب‌پذیر، توجه به تقویت ساختار مدیریت اندرزگاه نسوان از جمله عواملی است که سبب کاهش مشکلات زنان زندانی می‌شود.

بنی‌هاشمی اظهار کرد: استقرار افزون‌تر نظم و رعایت سلسله مراتب اداری در حوزه نسوان، توسعه اشتغال، آموزش و حرفه‌آموزی نسوان با نگاهی پویا، تحول‌گرا و توانمند‌سازانه از جمله اهداف کلانی بوده که در مجموعه اندرزگاه نسوان به آن پرداخته شده است؛ این موضوع در امر اصلاح، تربیت ماندگار و اثر‌بخش یک زندانی زن در توسعه سلامت رفتاری، اخلاقی و کانون خانواده اثرات کم‌نظیر و مهمی را در پی خواهد داشت.

وی کسب مهارت‌های حرفه‌ای برای مردان و زنان حاضر در زندان‌ها را مفید دانست و افزود: کسب اینگونه مهار‌ت‌ها سبب می‌شود شخص پس از آزادی از زندان فنون لازم را برای اشتغال در جامعه به دست آورده و از بازگشت به سمت ارتکاب جرم در نتیجه بیکاری اجتناب کند.

رئیس دادگستری شهرستان آبیک خاطرنشان کرد: زنان جامعه ایران باید با پیروی از سیره عملی زندگی بانوان برجسته دینی و علمی راه صواب را از ناصواب تشخیص داده تا گرفتار منجلاب تباهی نشوند.

انتهای پیام/ز30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول