اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت فردوس در گفت‌وگو با فارس:

زنان هویتشان را نباید فدای رنگ و لعاب دروغین کنند

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت فردوس با تاکید بر دوری مردم از منکرات گفت: اشاعه منکرات سبب شده برخی زنان جامعه هویت خود را فدای رنگ و لعاب دروغین ناماندگار کنند و قطعاً این افراد در زمره ظالمان و ستمکاران به خود و جامعه قرار دارند.

زنان هویتشان را نباید فدای رنگ و لعاب دروغین کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از فردوس، امر به معروف و نهی از منکر از احکام عملی مسلمانان و یکی از فروع دین اسلام است.

امر به معروف یعنی دستور دادن یا توصیه کردن از سوی فرد مسلمان به دیگران به انجام آنچه از نظر عقل یا شرع اسلام خوب در نظر گرفته می‌شود و نهی از منکر یعنی دستور دادن یا توصیه کردن از سوی فرد مسلمان به دیگران به انجام ندادن آنچه از نظر عقل یا شرع اسلام بد در نظر گرفته می‌شود.

حجت‌الاسلام محمد مرادی رئیس اداره تبلیغات اسلامی و امام جمعه موقت شهرستان فردوس بارها در مجالس و محافل مذهبی سطح شهرستان در زمینه اهمیت امر به معروف و نهی از منکر سخنان مهمی داشته و از فراموشی این فریضه انتقاد می‌کند.

امام جمعه موقت شهرستان فردوس در همین راستا گفت‌وگوی مفصلی با خبرنگار فارس داشته است.

فارس: به نظر شما مهم‌ترین اقدام در حوزه امر به معروف و نهی از منکر چیست؟

*یکی از اقدامات لازم در ارتباط با امر به معروف و نهی از منکر، شفاف‌سازی مصادیق منکر و معروف و بازشناسی هنجارها و ناهنجاری‌های موجود در زندگی است.

فارس: به نظر شما در حال حاضر بزرگ‌ترین مصادیق منکر چیست؟

*یکی از بزرگ‌ترین مصادیق منکر که به نظر می‌رسد دشمن سرمایه‌گذاری کلانی در راستای تحقق آن انجام داده و در صورت پیروزی در این عرصه به موفقیت‌های دیگر در عرصه‌ها و ابعاد گوناگون و متعدد منجر می‌شود، تغییر سبک زندگی و به تعبیری تغییر الگوی رفتاری و رواج مدل زندگی غیراسلامی است.

فارس: تعریف شما از سبک زندگی اسلامی چیست؟

*بنده معتقدم اسلام ناب با تکیه بر تعالیم اسلامی وحی، مترقی‌ترین سبک و مدل زندگی را برای بشریت به ارمغان آورده و خدای هستی‌بخش حکیم و علیم، تنها راه تامین آرامش و آسایش بشر را در این مدل جای داده و سبک زندگی که خداوند متعال و اسلام ناب برای انسان تعریف کرده زندگی حکیمانه و خردمندانه است و نه زندگی آکنده از رذالت، اسارت و تحقیر و به تعبیر بزرگان اخلاق و عرفان ما آمده‌ایم با زندگی کردن خود قیمت پیدا کنیم و به ارزش شایسته برسیم نه اینکه به هر قیمتی زندگی و خود را با پست و رذل دنیا معاوضه کنیم.

فارس: شاخص‌های پررنگ سبک زندگی غیراسلامی چیست؟

*خودنمایی یکی از نمودها و شاخص‌های پر رنگ سبک زندگی غیراسلامی یا همان سبک زندگی غربی است که حقیقتاً برخی از مظاهر آن سبب ایجاد تخریب ماندگار بر اخلاق و سیاست جامعه می‌شود.

فارس: به نظر شما بارزترین مصادیق خودنمایی چیست و رواج آن چه تاثیری در جامعه دارد؟

*آرایش نامتعارف و صرف هزینه‌های میلیاردی در کشور ما برای خریدن لوازم آرایش، از بارزترین مصادیق خودنمایی به شمار می‌رود که با توجه به نقش مهم و تاثیرگذار زنان و دختران در اصلاح و فساد جامعه این امر سبب شده که برای انحراف جامعه از مسیر پیشرفت و توسعه بر سر راه این قشر مهم و موثر دام خودنمایی پهن شود که علاوه بر این نیز رواج مصرف مواد آرایشی، بدحجابی، استفاده ابزاری و از همه مهم‌تر دور کردن زن از نقش حیاتی خود یعنی مادری، مهم‌ترین چالشی است که در کمین زنان میهن اسلامی ایستاده است.

فارس: ایران چه رتبه‌ای در مصرف مواد آرایشی دارد و عوارض آن چیست؟

*ایران رتبه هفتم جهان و آمار 29 درصدی مصرف مواد آرایشی در خاورمیانه و همچنین رتبه دوم آسیا را به خود اختصاص داده و 1.2 میلیارد دلار از بازار 7.2 میلیارد دلاری بازار فروش لوازم آرایشی در خاورمیانه به ایران تعلق دارد، این اتفاق زشت و ناهمگون با فرهنگ اسلامی ما علاوه بر همه عوارض فراوانی که از نظر بهداشتی و پزشکی به دنبال دارد سبب بروز ناهنجاری‌ها و آسیب‌های سنگین اجتماعی و فرهنگی نیز می‌شود.

فارس: جایگاه زنان غرق شده در باتلاق خودنمایی چیست؟

*زنان غرق شده در باتلاق خودنمایی بدون تردید از ایفای رسالت و اصلی‌ترین نقش خود یعنی همسری و مادری جا می‌مانند و هویت خود را فدای رنگ و لعاب دروغین ناماندگار خود می‌کنند و قطعاً در زمره ظالمان و ستمکاران به خود و جامعه قرار دارند.

انتهای پیام/ی10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول