اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

منتخب مردم قزوین در مجلس در گفت‌وگو با فارس:

موضع‌گیری قاطع در فتنه‌ و مقبولیت مردمی دلیلی محکم برای ریاست حداد عادل بر مجلس است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی گفت: موضع‌گیری قاطع در فتنه‌ و مقبولیت مردمی دلیلی محکم برای ریاست حداد عادل بر مجلس است.

موضع‌گیری قاطع در فتنه‌ و مقبولیت مردمی دلیلی محکم برای ریاست حداد عادل بر مجلس است

حجت‌الاسلام سید‌مرتضی حسینی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: بهبود وضعیت اقتصادی کشور مهم‌ترین دغدغه نهمین دوره مجلس شورای اسلامی است و منتخبان مردم همه استان‌های کشور در مجلس برای رفع مشکلات صنایع و کشاورزی متحد هستند.

این مقام مسئول بهبود وضعیت اقتصادی را نیازمند پیگیری و تلاش منتخبان مردم در مجلس نهم دانست و افزود: بهبود وضعیت اقتصادی مسأله بسیار مهمی است که در همه استان‌ها مشترک است و منتخبان مردم در استان‌های کشور در رفع موانع موجود تلاش خواهند کرد.

وی با اشاره به تأکیدات مکرر مقام معظم رهبری درباره بهبود وضعیت اقتصادی در چند سال اخیر این مسئله را بسیار مهم ارزیابی کرد و از عزم راسخ مسئولان برای بهبود وضعیت اقتصادی و رفع موانع موجود بر سر راه پیشرفت‌های اقتصادی خبر داد.

حسینی خاطر‌نشان کرد: مسائل فرهنگی در جامعه ما نیاز به توجه جدی مسئولان دارد و مجلس نیز به عنوان یکی از ارکان مهم نظام تا به حال توجه ویژه‌ای به این مهم داشته است، در مجلس نهم برای بهبود وضعیت فرهنگی برنامه‌های ویژه‌ای را دنبال خواهم کرد.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس نهم اذعان کرد: تحول در علوم انسانی از مهم‌ترین فعالیت‌های فرهنگی است که از تأکیدات جدی مقام معظم رهبری در زمینه ارتقای فرهنگ جامعه محسوب می‌شود و مسئولان و فرهنگیان برای تحقق این هدف به صورت جدی در حال فعالیت هستند.

وی تغییر و تحول علوم انسانی را نیاز به کار بیشتر دانست و اضافه کرد: اگر در علوم دیگر از غرب بهره‌مند شویم اشکالی ندارد، هر چند در آینده باید همه علوم اسلامی و بومی شوند، اما در حال حاضر علوم انسانی را باید اسلامی کنیم تا خروجی‌های دانشگاه‌های کشور اسلامی باشد.

این مسئول، مهم‌ترین دغدغه نمایندگان مردم استان قزوین در مجلس نهم را رفع مشکلات فرهنگی و اقتصادی عنوان کرد و ادامه داد: استان قزوین از استان‌های صنعتی در کشور به حساب می‌آید، اما در حال حاضر به خاطر موانعی بر سر راه، صنایع نمی‌تواند جوابگوی نیاز بازار کار این استان باشد و ما به عنوان نمایندگان مردم استان قزوین به دنبال شناسایی و رفع این موانع هستیم.

وی تأکید کرد: در استان قزوین زمین‌های قابل کشت فراوانی وجود دارد که در حال حاضر به‌خاطر کمبود آب کشاورزان نمی‌توانند بر روی آن زمین‌ها کشت انجام دهند که با رفع موانع کمبود آب، نیاز غذایی این استان  برطرف خواهد شد.

حسینی، حداد‌عادل را بهترین گزینه برای ریاست مجلس نهم دانست و اضافه کرد: حداد عادل از طرف مجامع علمی شناخته شده و مورد قبول است و سخنان و نظرات حداد عادل به عنوان یک دانشمند مورد قبول همه مجامع علمی قرار می‌گیرد و این مهم از نکات برجسته حداد عادل است.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی گفت: حداد عادل در تبعیت از مقام ولایت خود را مطیع امر ولایت می‌داند و در فتنه 88 بسیار خوب صحبت کرد و در مقابل فتنه‌گران ایستاد در حالی که بسیاری از نخبگان سیاسی جرات صحبت کردن را نداشتند و با قاطعیت مواضع خودشان را نشان ندادند و این مهم از ویژگی‌های مهم حداد عادل است که او را از دیگران متمایز می‌کند.

وی تنش بین مجلس و دولت در مجلس هشتم را یکی از مشکلات مجلس قبلی عنوان کرد و یادآور شد: وجود این تنش‌ها سبب کند شدن پیشرفت در کشور خواهد شد و با وجود دانشمند فاضلی چون حداد عادل مجلس دچار تنش با دولت نخواهد شد و دولت و مجلس می‌توانند به خوبی همکاری کنند.

این مقام مسئول بیان کرد: مردم ایران در 33 سال از تاریخ انقلاب نتیجه گرفتند مسئولانی که سالم و به فکر مرد هستند و هرگز دچار انحراف نمی‌شوند در کنار ولایت قرار دارند و  این مهم‌ترین دلیلی است که مردم به اصول‌گراها روی آورده‌اند، زیرا خط اصولگرایی خط مقام معظم رهبری است و هر مسئولی که پشتیبان ولایت و در خط رهبری است، هرگز گمراه نمی‌شود و در بین مردم از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

وی عنوان کرد: غربی‌ها بسیار سرمایه‌گذاری کرده بودند تا مردم ایران به پای صندوق‌های رأی نیایند، اما ملت ایران مانند همیشه آن‌ها را ناکام گذاشتند و با شرکت در انتخابات به غرب فهماندند اگر کمبودی هم در کشور وجود دارد، نمی‌گذاریم در کشور شما دخالت کنید.

انتهای پیام/ب10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول