اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان:

نمایندگان در مجلس حامی وقف و موقوفات باشند

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان گفت: نمایندگان در مجلس حامی وقف و موقوفات باشند.

نمایندگان در مجلس حامی وقف و موقوفات باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حجت‌الاسلام محمد صالحی عصر امروز در جمع نمایندگان ملایر با بیان اینکه نمایندگی مردم در مجلس خط مقدم خدمتگزاری است چرا که گاهی اقتدار نظام نیز در گرو مجلس شورای اسلامی محسوب می‌شود، اظهار کرد: مجلسی که با آرای مردمی شکل بگیرد موجبات مقتدر شدن بیش از پیش نظام می‌شود که در انتخابات اخیر مجلس شورای اسلامی شاهد تحقق حضور گسترده مردمی بودیم.

وی با اشاره به سخن رهبری مبنی بر اینکه نمایندگانی که آرای حداکثری کسب کرده‌اند، توان خدمتگزاری بالاتری دارند، بیان کرد: این موضوع در ملایر محقق شد و نمایندگان انتخابی حداکثر آرا و اعتماد مردمی را در راستای ورود به مجلس کسب کردند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان با اشاره به موقوفه بودن بیش از 60 درصد از اراضی شهر ملایر، به اهمیت موضوع وقف در این شهرستان صحه گذارد و گفت: یکی از قابل احترام‌ترین مباحث شیعه، بحث وقف است.

وی با بیان اینکه بحث خرید و فروش وقف به هیچ عنوان در مباحث دینی و شیعی اشاره نشده چون وقف قابلیت خرید و فروش و ارث ندارد بلکه بحث تبدیل به احسن مطرح است، عنوان کرد: به جز نیت واقف هیچ فردی نمی‌تواند در رابطه با موقوفه‌ای عمل کند.

صالحی با اشاره به فروش املاک موقوفی در زمان ستم‌شاهی پهلوی، خاطرنشان کرد: مشکل وقف از آنجا آغاز شد که غاصبان موقوفات را به مردم ناآگاه فروختند و به مردم نیز سند مالکیت دادند.

وی با اشاره به فتوای امام خمینی(ره) مبنی بر لزوم بازگرداندن موقوفات فروخته شده به حالت وقفیت، تصریح کرد: پس از این فتوا مجلس شورای اسلامی قانون باطل بودن اسناد املاک موقوفه‌ای که در زمان قبل از انقلاب به مردم فروخته شده بود را صادر کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان با بیان اینکه بر اساس این پیشینه و خیانت رژیم پهلوی در ذهن همه مردم شکل گرفته که موقوفات قابل خرید و فروش و مالکیت هستند، افزود: هدف این رژیم غاصب این بود که موقوفات که منبع درآمد اسلام و پشتوانه روحانیت بود را از چنگ آنها بیرون آورد.

وی با بیان اینکه در شهر ملایر مشکلی از نظر بازگرداندن موقوفات به حالت وقفی نداشتیم، گفت: در شهر لالجین این مشکل همچنان وجود دارد و مردم به اسناد مالکیت خود که مبنای شرعی و قانونی ندارد استناد می‌کنند.

صالحی با بیان اینکه هر فردی در ملک موقوفه بنشیند اما حق و حقوق آن را نپردازد، غاصب است و تکالیف دین‌اش نیز با مشکل مواجه می‌شود، اظهار کرد: نمایندگان مجلس نیز باید در راستای توجه دادن مردم به احکام وقف و لزوم پرداختن حقوق موقوفات گام بردارند و حامی وقف باشند.

وی در پایان سخنان خود با بیان اینکه برخی اراضی موقوفه باید بر اساس یک سری ضوابط شرعی اجاره داده شود، خطاب به نمایندگان ملایر گفت: بر اساس مأموریتی که در مجلس دارید به روستاها و مناطق مختلف سرکشی خواهید کرد که بر این اساس به امامزادگان این مناطق سر بزنید چرا که در بحث بهسازی و عمران این بقاع متبرکه نیاز به اعتبار و بودجه داریم تا بر این اساس نیز مسئولان به امامزادگان سر بزنند.

انتهای پیام/ی20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول