اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده منتخب رباط کریم در مجلس:

مردم از وکلای مجلس حسابرسی کنند

خبرگزاری فارس: نماینده منتخب مردم رباط کریم در مجلس گفت: وکلای مجلس باید خود را پاسخگوی ملت بدانند و برای تحقق این مهم مردم باید به صورت مرتب از نمایندگان خود حسابرسی کنند.

مردم از وکلای مجلس حسابرسی کنند

ابراهیم نکو امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رباط کریم اظهار داشت: یک نماینده مجلس تنها چهار سال زمان دارد تا به عهدی که با مردم بسته، پایبند بوده و به تعهدات خود عمل کند.

وی تصریح کرد: به طور قطع این فرصت خوبی برای خدمت‌رسانی است و کسانی موفق خواهند بود که در پایان دوره نمایندگی بتوانند به مردم و وجدان خود پاسخگو باشند.

* نماینده مجلس نیازمند نظارت مداوم مردم است

این مسئول با اشاره به لزوم نظارت بر فعالیت مسئولان در هر رده‌ای تاکید کرد: در این میان نمایندگان مجلس وظایف اصلی نظارت بر حسن انجام امور و اجرای قانون را بر عهده دارند.

نکو گفت: بنابراین اگر در جایی مدیران کشور از اجرای قانون تخلف کرده و یا اشکالی در فعالیت آنها باشد، این نمایندگان مجلس هستند که با توجه به وظیفه نظارتی خود، باید موضوع را پیگیری کنند.

وی متذکر شد: حال این پرسش مطرح می‌شود که آیا خود نمایندگان نیاز به نظارت دارند و یا خیر که به طور قطع پاسخ این پرسش مثبت است.

* عدم نظارت بر نمایندگان آنها را به بیراهه می‌برد

نماینده منتخب مردم رباط کریم در دوره نهم مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر نظارتی بر فعالیت نمایندگان نباشد، آنها نیز دچار خطا شده و ممکن است به بیراهه بروند.

نکو تاکید کرد: برای جلوگیری از این آسیب نیاز است که مردم بر عملکرد وکلای خود در مجلس به صورت مداوم نظارت داشته و از آنها درباره عملکردشان پرسش کنند.

وی افزود: به طور قطع پاسخ خواستن از نمایندگان توسط مردمی که به وی رای داده‌اند، موجب پیشرفت کارها و صلاح کشور خواهد بود.

* مجلس جای پرداختن به مسائل حاشیه‌ای نیست

نماینده منتخب مردم رباط کریم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی اختلاف‌ نظرهای مطرح شده در مورد انتخاب هیئت رئیسه و رئیس قوه مقننه اذعان داشت: همان طور که گفتم فرصت خدمت به مردم در یک دوره تنها چهار سال است که باید از این زمان برای رفع مشکلات اساسی کشور استفاده کرد.

نکو در پایان تاکید کرد: بنابراین مجلس جای پرداختن به مسائل حاشیه‌ای نیست و باید موضوعات اصلی و حساس کشور در خانه ملت طرح و برای رفع مشکلات برنامه‌ریزی کرد و مردم نیز از وکلای خود همین انتظار را دارند.

انتهای پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول