اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه باشت:

منتخبان مجلس نهم بیش از هر چیز به منافع ملی بیندیشند

خبرگزاری فارس: خطیب جمعه باشت با توجه به شروع کار مجلس نهم توصیه‌هایی را به منتخبان مردم برای موفقیت در خدمت چهار ساله آنان کرد و گفت: منتخبان مجلس نهم بیش از هر چیز به منافع ملی بیندیشند.

منتخبان مجلس نهم بیش از هر چیز به منافع ملی بیندیشند

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، حجت‌الاسلام عبدالرحیم عبودی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان بیان کرد: نازل شدن نعمت‌ها و برکات الهی در سایه توجه و رعایت تقوای الهی است.

خطیب جمعه باشت با تسلیت شهادت امام هادی(ع) به همه شیعیان جهان ابراز داشت: از جمله القاب این امام عزیز «نقی» یعنی پاک و «هادی» یعنی هدایت‌کننده است.

عبودی عنوان کرد: امام هادی (ع) در دورانی زندگی می‌کرد که انحرافات زیاد شده بود و برای مقابله با این انحرافات چند کار اساسی انجام داد.

وی گفت: نخست اینکه امام سران انحراف را به جامعه معرفی می‌کرد و از مردم می‌خواست که فریب حرف‌های به ظاهر خوب آن‌ها را نخورند.

وی افزود: دوم اینکه امام هادی(ع) بر سران منحرفین لعن و نفرین می‌فرستادند، همان حرفی که امروزه ملت ایران در مقابل منحرفین می‌زنند.

وی همچنین افزود: سومین کاری که امام هادی(ع) انجام می‌دادند تحقیر و کوچک کردن منحرفین در جامعه بود تا این که مبادا سران منحرف در بین مردم جایگاهی پیدا کنند.

عبودی با اشاره‌ به آغاز فعالیت مجلس نهم گفت: منتخبین مردم از هفتم خرداد وارد مجلس می‌شوند که در این زمینه لازم است چند نکته بیان شود.

وی تصریح کرد: نکته اول اینکه نمایندگان مردم که وارد مجلس شده‌اند این را یک فرصت و توفیق الهی بدانند و همه تمرکز و حواسشان جمع منافع ملی و خدمت به مردم باشد.

عبودی عنوان کرد: همه نمایندگان در مجلس با بقیه قوا وحدت را حفظ کنند، آن چیزی که اساس کشور است و در همین زمینه جمله‌ای از امام راحل است که فرمودند: "باید همیشه در گوش ارگان‌ها و دولتی‌ها بخوانیم که مواظب باشید وحدت را از دست ندهیم".

خطیب جمعه باشت در توصیه سوم خود به نمایندگان افزود: نمایندگان عزیز در مجلس شورای اسلامی تبعیت از ولایت فقیه داشته باشند، از رکن اساسی نظام، از آن رکنی که همه وجودش در خدمت به مردم و توجه‌ به حفظ ارزش‌ها خلاصه می‌شود.

عبودی تاکید کرد: تا حال هر چه خیر و برکت در این مملکت داریم به واسطه وجود نازنین مقام معظم رهبری است که باید قدر این نعمت را بیش از پیش بدانیم.

وی به نکته چهارم چنین اشاره کرد: باید از فرمان امسال مقام معظم رهبری مبنی بر تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی حمایت کنیم زیرا کشوری می‌تواند اقتدار داشته باشد که استقلال اقتصادی پیدا کند.

امام جمعه باشت با اشاره به فصل برداشت محصولات کشاورزی ابراز داشت: پرداخت زکات یک واجب شرعی و یک تکلیف الهی است مثل نماز و با توجه به بارش‌های خوب امسال برداشت محصولات هم تا اندازه زیادی خوب بوده است.

عبودی افزود: در این جهت مردم خوب و فهیم همت کنند و زکات‌ها را پرداخت کنند،که هم وظیفه شرعی محقق شود و هم سهمی که متعلق به محرومین و نیازمندان است ادا شود.

انتهای پیام/ی20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول