اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بردخون:

اتحاد بین مجلس و دولت مهم‌ترین انتظار مردم است

خبرگزاری فارس: امام جمعه بردخون گفت: دولت و مجلس باید با تفاهم و تعامل باعث پیشرفت کشور شوند و مهم‌ترین خواسته و انتظار مردم وحدت بین دولت و مجلس است.

اتحاد بین مجلس و دولت مهم‌ترین انتظار مردم است

به  گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر حجت‌الاسلام سیدحسین رکنی‌حسینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه بردخون با توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: فرزندان بر والدین حقوقی دارند که انتخاب نام نیکو و ایجاد شرایط ازدواج آنان مهم‌ترین حقوق است.

وی به موانع ازدواج در جامعه اشاره کرد و گفت: اشتغال، مهریه‌های بالا، تشریفات و ریخت و پاش‌های عقد و عروسی، چشم و هم‌چشمی‌ها، خریدهای بالا، تهیه جهیزیه زیاد از جمله موانع اساسی در راه ازدواج جوانان ماست.

رکنی‌حسینی افزود: در خواستگاری از ایمان و اخلاق نمی‌پرسند اما شغل و مدرک موضوع مهمی برای آنهاست و همه به دنبال مهریه‌های بالا هستند تا مانع جدایی شوند ولی تجربه ثابت کرده مهریه زیاد مانع بد اخلاقی و زیاده‌خواهی و تنوع‌طلبی مردان نمی‌شود.

خطیب جمعه بردخون ادامه داد: مردم به دنبال تالار و موسیقی و رقص مختلط مردان و زنان هستند و عروس را با آرایش خاص در خیابان‌ها می‌گردانند و مرتکب گناه می‌شوند اما اگر پیرو علی و فاطمه هستیم باید از ازدواج آنان درس بگیریم و در مهریه و جهیزیه و زندگی، این بزرگواران را الگوی خود قرار دهیم زیرا وجودشان عاطفه و محبت و آمیخته از صفا و صمیمیت بود و عاقبت فرزندانی تربیت کردند که مایه افتخار بشریتند.

وی با تسلیت سوم رجب سالروز شهادت حضرت امام هادی(ع)به پایان مجلس هشتم اشاره کرد و گفت: مجلس هشتم پس از 1440 روز پایان یافت که سرانجام پست و مقام همین است و هیچ صندلی پایدار نمی‌ماند ولی مهم این است که از دوره مسئولیت خود برای بهره‌رسانی و خدمت به مردم استفاده کنیم.

امام جمعه بردخون یادآور شد: مهم‌ترین خواسته و انتظار مردم از مجلس نهم این است که با دولت متحد باشد و با تفاهم و تعامل به پیشرفت کشور کمک کنند و به دردها و مشکلات مردم برسند و مرهمی بر زخم‌ها بگذارند و در همه حال از ولی فقیه پیروی کنند و بر سر مسائل فرعی نزاع نکنند.

وی با اشاره به مذاکرات ایران و 1+5 گفت: غربی‌ها حاضر نیستند از مواضع خود عقب‌نشینی کنند و حق مسلم ایران را به رسمیت بشناسند ولی همه دنیا بدانند که ایران یک گام از آرمان‌های خود عقب نمی‌نشیند و از حق مسلم خود که استفاده صلح‌آمیز‌ از فناوری هسته‌ای است، نمی‌گذرد.

رکنی‌حسینی خاطر نشان کرد: در آستانه سالروز ارتحال امام راحل هستیم، هر چند که 14 خرداد حادثه تلخی واقع شد ولی با انتخاب صحیح مجلس خبرگان، مردم ایران آرام شدند و دشمنان قسم خورده نظام ناامید شدند زیرا با انتخاب مقام معظم رهبری نقشه‌های دشمن نقش بر آب شد پس همه نهادها و مسئولان شرایط را برای برگزاری باشکوه مراسم سالروز امام راحل فراهم کنند.

انتهای پیام/ش10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول