اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نامه سرگشاده بسیج دانشجویی خطاب به نمایندگان نهمین دوره مجلس:

مجلس تریبون جریان‌های مشکوک و هدایت شده نباشد

خبرگزاری فارس: در نامه سرگشاده بسیج دانشجویی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی مشهد خطاب به نمایندگان نهمین دوره مجلس شورای اسلامی امده است: مجلس تریبون فرصت‌طلبان و جریان‌های مشکوک و هدایت شده نباشد.

مجلس تریبون جریان‌های مشکوک و هدایت شده نباشد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد در متن نامه سرگشاده بسیج دانشجویی خطاب به نمایندگان نهمین دوره مجلس آمده است: نمایندگان مردم غیور مشهد در نهمین دوره مجلس شورای اسلامی، جناب آقایان نصرالله پژمان‌فر، محمدحسین حسین‌زاده‌بحرینی، جواد کریمی‌قدوسی، سیدهاشم بنی‌هاشمی و امیرحسین قاضی‌زاده.

با سلام و صلوات بر محمد و آل محمد، موارد ذیل به اطلاع می‌رسد: مجلس به ‌عنوان نهاد حاکمیت ملی از آن‌چنان جایگاه و اقتداری برخوردار بوده که حضرت امام(ره) آن را در راس نهادهای نظام جمهوری اسلامی دانستند.

هم‌چنین مقام معظم رهبری هم ضمن توجه هشدارگونه به نمایندگان، می‌فرمایند: «از جایگاه خودتان غفلت نکنید، توجه داشته باشید اینجا کجاست و مجلس شورای اسلامی یعنی چه، اهمیت تصمیم و موضع‌گیری را در این مجلس مورد غفلت قرار ندهید، اینجا مرکز و قله و به تعبیری ویترین نظام اسلامی است که جلوی چشم قرار دارد.»

در روزهای پرشور تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی، هر کدام از کاندیداهای ورود به مجلس شعارهای زیادی را سر دانند و از تریبون‌هایی که به برکت فضای باز کشور به ویژه در دانشگاه‌های استان در اختیار آنها قرار گرفت برای جلب نظر مردم استفاده کردند، امروز این شعارها و قول‌ها در نزد افکار عمومی ثبت و ضبط است، اکنون که در طلیعه آغاز کار مجلس نهم قرار داریم ما دانشجویان به عنوان قشر فرهیخته و ناظر بر عملکرد نمایندگان، از نمایندگان منتخب ملت انتظار داریم در دوره زمانی 6 ماهه بیلان عملکرد خود را در راستای تحقق شعارهای ایام تبلیغات و هم‌چنین پی‌گیری مطالبات به حق مردم، به دانشجویان ارائه دهند.

در این زمینه تمامی دفاتر بسیج دانشجویی آماده هر گونه همکاری با منتخبان ملت هستند.

اما ما دانشجویان ذکر چند نکته را مهم می‌دانیم و آن را با مردم غیور در میان می‌گذاریم و به‌ عنوان مطالبه جدی خود از نمایندگان مشهد و مسئولان ارشد به ویژه شخص استاندار، پی‌گیری خواهیم نمود.

1- توده مردم صاحبان اصلی انقلاب و مصداق واژه «مردم» اند، بنابراین این مردم شایسته گرانی و اجاره‌ خانه‌های سنگین نیستند و اگر روز و شب برای رفاه آنها بدویم باز هم کم است.

همان طور که رهبر معظم انقلاب در ابتدای سال فرمودند که دشمن می‌خواهد وارد مسائل اقتصادی بشود و از مردم انتقام بگیرد و شما مسئولان و نمایندگان باید مراقب باشید.

2- ما دانشجویان بسیجی اعتقاد داریم که مسئله مهم و اساسی که نمایندگان باید مدنظر داشته باشند، توجه به رسالت و جایگاه مجلس است.

مجلس نباید تریبونی برای فرصت‌طلبان و جریان‌های مشکوک و هدایت شده از سوی دشمنان اسلام و نظام باشد، امروز روزی است که قوای سه‌گانه با وحدت و هم‌دلی باید پشتوانه نظام و کشور و ولایت امر باشند، تا راه را برای دشمن و عناصر نفوذی او سد کنند.

3- ما معتقدیم که مجلس قوی نیازمند خرد جمعی است و به نمایندگان توصیه می‌کنیم که با وحدت و رفاقت بُعد نظارت خود را قوت ببخشند چرا که ایجاد اختلاف به نفع جریانات مخالف نظام خواهد بود.

کلام آخر ما خطاب به مسئولان ارشد استان و به ویژه شخص استاندار است، ما از این افراد خواستاریم در اسرع وقت در خصوص اختصاص بودجه فرهنگی به مشهد مقدس، پاسخ‌گوی مردم باشند و اینکه در این رابطه چه اقدامی انجام داده‌اند؟ چرا باید فقط برای فضاآرایی شهر در ایام عید بودجه کلانی صرف شود ولی برای حل مشکلات فرهنگی و اجتماعی شهر و استان همیشه با معضل عدم اختصاص بودجه مواجه باشیم.

سؤالی که به وجود می‌آید این است که آیا استان خراسان‌رضوی و به خصوص شهر مقدس مشهد که پایتخت معنوی ایران نام گرفته بودجه‌ای مصوب برای انجام امور فرهنگی و اجتماعی ندارد؟ اگر جواب منفی است که وا مصیبتا! ولی اگر جواب مثبت باشد باید پرسید پس این بودجه مصوب در چه اموری هزینه می‌گردد که به امور فرهنگی و اجتماعی نمی‌رسد؟ آیا بهتر نیست بدنه اداری استان گاهی به شعارهای تبلیغاتی خود عمل نمایند و با میدان دادن به نیروهای ارزشی و بسیجی مشکلات را حل نمایند؟ یادمان باشد در دین ما به مشورت کردن توصیه شده (و امرهم شورا بینهم) و چه کسی بهتر از بسیجیان برای طرف مشورت قرار گرفتن است.

انتهای پیام/ح30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول